tisdag 26 april 2016

Uppdatering

Längesedan jag plitade ner några rader från mitt extremt spännande liv men spännande är en tolknings fråga. För mig är det rätt spännande att knyta på sig skorna, anfalla trappen och gå till sophuset med bara en krycka. Det som i detta fall är spännande är om jag håller mig på benen i ojämn terräng, i blåst och lite snö. Jag var djupt koncentrerad kan jag säga. Men det gick bra och känner mig mer stabil trots att jag vinglar rätt friskt ibland. Det här med balansen kommer nog med tiden.

Skulle denna vecka få reda på om jag kunde börja med en ny reuma medicin. I vanlig ordning var crp på 220 och det var reuma läkaren ej så nöjd med. Försöker säga att det nog beror på det hemska skovet då hela jag är röd och inflammerad. Dom är rädd för abcessen och fistelgången och infl där...suck. ja det går som runt. Har i alla fall fått veta att jag är välkommen till österåsen i augusti och då får 5 sunda och lärorika veckor där 😊

Förövrigt har jag kokat köttsoppa två gånger på en vecka. Fått hemlevererade varor och coop killarna måste tro jag lever på köttsoppa, fiskbullar, majs och ananas.

Jag och vännen p med schnygg sonen gjorde en shoppingsväng på åhlens som är stadens ica maxi minus vakterna. Avslutade det hela med go fika på smedjan som kastade ut oss då dom ville stänga. P och E tog bussen och jag färdtjänst.

Har dammsugit för första gången på åratal och beställt blomjord i ett plötsligt infall av att ge dom lite kärlek.

Försöker få till en dikt till min farmors begravning på fredag. Så mkt jag vill säga men svårt få ner på papper.

Nu ska jag åka till stallet. Mysa mule lite 😊

1 kommentar:

  1. Hej, men jösses anamma tjejen, hur fasen har det blivit så här för dig ? Surfa runt å fann bloggen din bare sådär. Mvh Micke i Arvika

    SvaraRadera