tisdag 9 november 2010

Behandling

Idag har jag varit på min första behandling inom Ayur-veda. Denna behandling var bra mot luftvägsproblem/blockeringar/andnöd och för hjärta och lungor. Behandlaren var en mkt trevlig kvinna och hon började med att göra en damm vid hjärt-området där hon sedan hällde varm olja i med speciellt framtagna örter för just mina problem. Oljan skulle helat tiden hålla en viss temperatur så hon värmde den och fyllde på oljan hela tiden under ca 45 minuter. Var en mkt bekväm behandling och efteråt fick jag vila en stund och sen fick jag fotmassage (gratis) med en olja mot inflammationer och värk som jag även fick ta hem utan kostnad och prova (Nämde mina onda fötter) Behandlingen ska vi upprepa två gånger till men då med längre behandlingstid och sen ska jag övergå till en annan slags behandling. Lite tidigt att säga om den hjälpt något då man ofta behöver några behandlingar innan man märker skillnad. Känns då väldigt behagligt och avslappnande i allafall.

Nu ska jag äta lite korv i ugn och råstekt potatis och sen blir det lite stall och ridning. Borde def inte rida idag men kan inte låta bli... är ju veckans höjdpunkt! Fått spruttid på reuma på torsdag och förhoppningsvis kanske det hjälper lite i allafall. Som det är nu får jag ta voltaren hela dagarna för att kunna gå och det känns inte så kul.
Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar