torsdag 22 september 2011

dumt!

Igår var det jobb och personalmöte och därefter var jag bjuden på middag hos Maria och Felixo. Vi åt taccos och det var dejligt. Camilla F kom också dit med sina barn och vi hängde,surrade och fikade. Mkt trevligt. Spelade lite innebandy med Felix, sköt straffar men inte en enda boll hamnade i målet. Han kan nog bli en bra innebandymålvakt men själv blir jag nog ingen bra utespelare. Inte för att jag hade tänkt satsa på innebandy men i allafall.

Har gjort en rätt stor blunder kan man säga då jag började fundera på varför min hosta och förkylning snarare blir värre än bättre. Har känt mig svag och allmänpåverkad. Mitt i allt kom jag på igår att jag inte tagit mina tabletter för binjuresvikten på närmare en vecka! Mina binjurar producerar inget eget kortison (kortisol) som b.l.a har hand om salt och sockerbalansen i kroppen och arbetar mot infektioner och inflammationer. I binjurarna bildas även livsviktiga hormoner som kroppen behöver.Har man under lång tid ätit cortison så avtar binjurarnas egen produktion och dom "latar" till sig. Vid infektioner och feber ska jag dubbla dosen och om jag ex kräkts upp tabletterna måste jag åka in och få det intravenöst... så glömma dom en hel vecka är INTE bra. Dom tabletterna är livsviktiga och man kan bli fruktansvärt dålig om man inte tillför Kortisol. Inte så konstigt att jag snarare blivit sämre och sämre...
Hade som vanligt delat mina mediciner i dosetten förra veckan och såg att dom tabletterna tog slut på tisdagen men har helt glömt bort att hämta ut nya utan bara tagit den övriga morgondosen som vanligt. Gör om-Gör rätt!

Säga vad man vill om regnet men man sover väldigt mkt gott och länge. Sov inte till närmare 12 idag... varför skulle jag göra det? Jag och katten uppträder som värsta tonåringarna och hänger på nätterna och sover på dagarna. Hade bestämt att följa med Pernilla och kika på hennes lektion men det slutade med att jag själv red också. Var inte alls i nåt skick till att rida men ibland har jag lite otur då jag tänker. Orkade knappt något och fick inte ut mkt av den lektionen. Red Nogger som kändes som en stelopererad långtradare med punktering. Men som vanligt är hästeriet bra för själen.
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar