onsdag 8 februari 2017

Träning

Idag har jag gått i trapp för första gången på ca 4 månader. Visserligen bara 5 trappsteg och med två personal och en krycka men i af. Visste ju att mina rygg och benmuskler är obefintliga men märkte det så tydligt idag i trappen för höll knappt på att ta mig upp eller ner men det gick. Sjukgymnasten och personalen tyckte det gick över förväntan men själv trodde jag inte att det skulle vara så svårt att gå upp och ner för 5 trappsteg men antar att jag har lite för stora krav. Har känt mig rätt pigg idag så har tränat lite extra. Har vandrat som baltazar i korridoren. I morgon blir det mer trappa och sen ska jag börja träna med boll och sitta och hitta balans och bålmuskler.

Pappa har varit här idag och vi har varit på turne med rullstolen. Har fått cortison i hög dos intravenöst och ska få en dos i morgon med. Det har börjat planeras lite för hemgång och vi ska ha vårdplanering nästa vecka så måste tänka ut vad jag behöver hjälp med. Ser inte fram emot att ha hemtjänst men har inte något val. Vill kunna städa och tvätta själv. Konstigt...inte tusan vill man städa och tvätta då man kan.

3.5 timmar till farmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar