måndag 4 juli 2011

kung katt

Jag bor med en kung som är till hälften hund. Han tror i allafall att han är det. Han tror att jag är hans tjänare och att mitt jobb är att tillfredsställa hans minsta önskan. Jag vet inte riktigt hur det blev såhär men jag känner på mig att jag själv varit delaktig i att ha gett honom den statusen han nu har. Min avsikt var ju att skaffa katt men nu vet jag inte riktigt vad det är jag har fått här hemma.

Punkterna nedan bidrar till misstanke om att han är till hälften hund.

* han kommer då jag visslar
* han tigger vid matbordet
* han ligger ofta på golvet och sover
* han viftar på svansen
* han apporterar
* han förföljer mig då jag går någonstans

 kungafasoner
* han äter oftast trerätters. Själv äter jag högst en rätt. I ena skålen är det fisk, i den andra kattmat och i den tredje hårda kulor.
* han dricker oftast minst två drycker till maten. Vatten, kattmjölk och ofta fil/gräddfil. (jag dricker en)
* Om jag ex gett honom köttfärs i skålen och den tar slut så kommer han och talar om det för mig väldigt högljutt och ska ha mer.
* han sover i den skönaste fotöljen på en egen filt
* han tar titt som tätt in kompisar som jag inte har godkänt.
* han försvinner då han känner för det och hjälper aldrig till här hemma.
* han kräver att få smakbitar av allt jag äter
* han tjuver mat om jag råkar lämna nåt framme
* han ska ha fönstret öppet även mitt i vintern så att han kan gå ut och in som han vill.
* han kräver att bli klappad/kliad när han vill och bryr sig inte om ifall jag är strängt upptagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar