lördag 4 februari 2012

Tävlingar

Idag blev det stallet för att kika på dressyrtävlingarna. Pernilla, Elivia, Mange och Vincent hängde med. Pernilla övade på hennes blivande yrke- hästfotograf och hade med stativet och den nya proffskameran. Enligt henne själv så var det lättare att fota då hästarna stod stilla. Magnus gav då förslaget att bli statyfotograf. Lika bra att jag erkänner att jag har tagit två bilder i från Pernillas blogg för hon lär ju se det i alla fall. Bilderna föreställer Mr Thåström ( i vanlig ordning)


Då jag gick runt i stallet så blev jag ganska förskräckt över hur vissa hästar hade magrat. Titten såg väldigt eländig ut och även Lancia och Kasper hade tappat vikt. Tycker inte det finns några ursäkter för att låta dom tappa så mkt vikt om det inte ligger ex sjukdom bakom men så vitt jag vet har ex Titten inte varit sjuk. Jag har hört ganska många nu som har reagerat på hästarnas kondition och mående och det ger ju inte direkt pluspoäng till ridskolan. Någon borde ju ansvara över att gå runt och titta igenom alla hästar varje vecka och se så att dom mår bra.

Nä nu lite middag, melodifestival och soffhäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar