onsdag 16 januari 2013

I kväll var det dags igen för nytt möte i ny grupp. Tycker inte om detta med nya grupper och detta var en ganska stor grupp. Eva ville följa med då det var ett s.k öppet möte då beroende, medberoende och ex människor som jobbar med missbrukare kan komma och lyssna/dela sina erfarenheter. För Evas del så är nog Alon möten bättre som enbart riktar sig till människor som är medberoende. Medberoende är man om man ex har en förälder, syskon, vän, arbetskamrat eller lever med någon som missbrukar. Jag inser mer och mer att jag själv är oerhört medberoende och har ständigt dåligt samvete för att jag inte hälsar på x och får ständigt bli besviken, arg och frustrerad i kontakten med x.

Jag har aldrig själv varit på ett Alon möte men har hört att det ska vara oerhört givande som medberoende att gå på. Så lever du med någon som missbrukar eller har någon i din närhet som du vill/måste ha en relation till så kan du på dessa möten träffa andra i samma situation och kanske får röd och stöd om hur du ska förhålla dig till den som missbrukar eller hur du ska ta dig ur en destruktiv relation. Får återkomma mer då jag har varit på ett. ( Jo jag gör mer än att bara gå på möten även om man inte kan tro det ;)

Förövrigt har jag städat lite men har sovrummet kvar. Får så j-la ont i rygg/ben så orkar inte ta hela lägenheten samma dag. Katten är extremt störig då han inte kan/vill gå ut då det är så kallt. Måste verkligen kolla upp synen som jag sagt länge nu men håller på att sätta mig på honom med jämna mellanrum då han ligger i soffan. Slipper i.o.f.s hans rastlösa påhitt om jag sätter mig nog hårt ;)

/L

1 kommentar:

  1. En och annan insikt får man då man går på de där möterna. Men man måste också kunna gå vidare, vilket en del som går har svårt att göra. Därför är samtalskontakter/terapi oxå att rekommendera då man börjar gå där, för att komma djupare och vidare helt enkelt. Å Akta Zambon då du sätter dig...stackarn, få sova på helspänn =) kramiz moster

    SvaraRadera