söndag 13 januari 2013

Igår (lördag) var det dags för möte igen. Det blev mitt tredje mötet och det är fortfarande otroligt jobbigt att ta sig dit för undrar liksom vad jag ska dit att göra. Man känner sig rätt liten bland dom stora tatuerade grabbarna.Gruppen är dock väldigt fin och välkomnande.Varje möte har man ett ämne som man pratar i kring och om man inte gemensamt kommer överens om något så drar man en lapp med ett ämne ur en burk. Den som känner för det börjar och sen får var och en prata kring ämnet och dom andra sitter bara tyst och lyssnar. Detta känns lite konstigt- att man inte ger feedback, tröstar eller kommer med råd när någon berättar något ibland väldigt tungt men det är just lyssna som är det viktiga. Att man vet att man får berätta ostört och att ingen avbryter. Det är mellan varven ganska så sorgliga berättelser så får riktigt sitta och svälja och bita ihop tänderna för att inte börja snyfta och störa den som pratar.

Efter mötet åkte jag och mamma till Storheden och inhandlade en present åt Sofia som fyller år till veckan. Åkte sen till deras hus och hälsade på henne, bror, Kid och Lion. Att umgås med barn och snusa på bäbis kan göra vem som helst gladare och mamma är så förtjust i sina barnbarn ( och jag i mina syskonbarn) Mammas behandling börjar ju i morgon och då blir hon mer mottaglig för infektioner och då barn oftare är sjuka så vet man ju inte hur ofta hon kan umgås med dom. Förhoppningsvis så blir hon inte alltför dålig men behandlingen är ju väldigt tuff.

Idag har jag inte haft någon bra dag alls. Hade väldigt ont i natt och känt mig trött och nere idag. I morgon ska jag hämta upp mamma kl 10 för att åka till Sunderbyn och förhoppningsvis ta död på dom där jävla cancercellerna! Väldigt glad för att mitt "uppvaknande" ändå kom då det kom för annars hade jag knappast kunna finnas där för mamma nu.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar