fredag 19 mars 2021

Fredagssnurr

 Idag har dagen varit lite halv snurrig. Det började med att jag skulle vattna blommorna och råkade välta petflaskan med vatten. Jag kan säga att 1,5 liter vatten på köksgolvet bildar en mindre sjö. Nu fick jag tillslut grepp om den hala flaskjäkeln med mina dåliga händer så allt hann inte rinna ut men rätt mycket!  Fick skura en hel del och hade en väldigt nyfiken katt som hjälpte till.

Jag kände mig less på att vara hemma så beslöt mig för en stadssväng. Innan var jag tvungen att ordna till fejset lite för att inte skrämma slag på någon. Jag använder mig av en blender (En typ av svamp) som jag blöter lite och sen använder till foundation. Jag fuktade blendern, la den på bordet och kom på att jag behövde på damernas. Satte mig sen vid bordet och Egon låg som vanligt där på bordet som sällskap. När jag skulle börja min "förvandling " var blendern helt plötsligt borta...Egon låg på bordet och jag hade varit borta typ 3 minuter. Tittade överallt, under bordet och tittade runt. Jag trodde allvarligt att jag hade blivit senil. Jag började tillslut misstänka min oerhört påhittiga katt. Tillslut gick jag ut i vardagsrummet och se där! Där låg den, på Egons träd! 🙄 förstår inte hur han hunnit sno min svamp och lyckats " dribbla" dit den och sen hoppa upp på bordet, lägga sig och se väldigt oskyldig ut. Men dom är snabba dom små liven. Blendern hittad och lte makeup kunde smetas på men det är bara att inse att man börjar bli gammal 🙄 så den där förvandlingen uteblev.

Men jag åkte in till stan och målet var en vårjacka. Jag engagerade ett butiksbiträde som fick plocka fram halva utbudet. Hittade en svart peakjacka som var vind och vattenavvisande och som jag tyckte om. Jag tyckte att den kändes en aning liten men butiksbiträdet hävdade att den inte såg liten ut. Jag tog på mig jackan och gick runt i butiken och frågade 2 andra expiditer om vad dom tyckte och dom tyckte att den satt jättebra så tillslut tog jag mig till kassan efter att ha snurrat runt med rullatorn och jackan i typ 30 minuter minst och engagerat halva personalen. Efter det inköpet gick jag vidare till HM och hjälpte till med att minska sortimentet så att dom får plats med nya vårkläder. Helt plötsligt släcktes lampor och förvånat frågade jag om dom stängde? " ja klockan är tio i sex " jag har ingen aning var timmarna tog vägen. Måste ha varit på Hansens rätt länge...

Det var bara att beställa taxi hem och vem tror ni körde taxin? Jo den chauffören som körde mig till Umeå efter många om och men. Jag frågade om det var han och det var det. Han frågade om jag glömde mina hörlurar (som jag gjorde) Han måste ha lite dåligt samvete för den ofrivilliga sightseeingen för han skulle hämta mina hörlurar som var på nån upphittarplats i Bergviken och komma och lämna dom i morgon 🙂 bad han dock sätta dom i en påse på handtaget.

Nu har jag fått tid i Umeå för nacken. Ska dit 6e april kl 09 så måste be dom boka en natt på hotell Björken som ligger intill sjukhuset. Känns ganska nervöst och det känns inte roligt att göra ett sånt ingrepp. Men tyvärr är det nödvändigt och jag hoppas att många av mina symtom försvinner.

Nu har jag just sett talang och han som vann var helt otrolig! Jag fattade absolut ingenting. Nu ska jag snart lägga mig med min ljudbok.

Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar