lördag 20 mars 2021

Nattmys

 Har haft en oerhört intressant natt. Somnade först efter 01. Kl 03 vaknar jag av att min sambo Egon står och slickar mig i ansiktet ( Egon är en katt om någon missat det) hade jag haft en tvåbent sambo hade jag nog blivit lite konfunderad. Det fanns ingen hejd på hans omsorger och han höll på att krypa ur pälsen så kelig var han. Hade inte hjärta att mota bort honom då han la sig som en halsduk och spann för allt vad han var värd och var bara såå mysig. Delade med honom en lång stund och hann ju såklart piggna till. Vart törstig och hade ett stort glas påskmust vid sängen. Detta glas spillde jag såklart ut och det hamnade på tapeten, hela nattduksbordet och på golvet. Det var ingen liten mängd heller. Det var bara att hämta skurhinken och börja skura samt torka av tapeten så gott det gick. Egon var så glad för han trodde att det var dags att kliva upp. Vid det här laget var jag klarvaken. Slog på ljudboken och somnade tillslut.

Jag vet inte vad som hänt med katten men han är överkelig. Kl 09 kom han igen och började med sina blöta omsorger, la sig på mig och ålade runt och var så mysig. Jag var dock halvt i sömnen men Egon hade inga planer på att låta mig sova för han behövde tydligen kärlek. Så han har legat och myst i över en timme och nu är han glad över att matte har stigit upp. Vad Egon gör? Jo han har lagt sig och sova 🙄 hans väl av "säng" är lite otippad. Han ligger på en av mammas gamla möbler som jag har i sovrummet nedanför fönstret vid elementet. Tycker att det ska vara hårt och obekvämt men han tycker det är varmt och skönt. Tänk jag som var så rädd att han skulle vara sådär skygg och osocial som han var där i början! Nu finns det ingen hejd på tillgivenheten. Han är med mig hela tiden vad jag än gör. Så fort jag ställer mig upp för att gå någonstans så hoppar han upp och går framför fötterna och följer mig dit jag ska. Han är ett sådant sällskap och jag är såå glad över honom! 

Det lär bli en stillsam dag idag. Lite sömn och har shoppingträningsvärk. Man ska inte underskatta shopping som träningsform! Det blev en hel del promenerande och provande. Märker att fler och fler butiker kör kontantfritt. På HM tog dom bara kort nu och skulle fortsätta med det även efter Covid. Det kan inte vara så lätt för den äldre generationen som inte är vana och insatta i det här med att hantera kort och det alltmer " elektroniska" samhället.

Ha en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar