tisdag 16 mars 2021

Träningsstart

 Igår tränade jag i gymmet för första gången på ca 5 år om inte mer. Det var väldigt jobbigt men samtidigt skönt att komma igng! Jag har ju en hel del att bygga upp kan man ju lungt säga! Jag gick på bandet i lutning ca 15 minuter och det har jag knappt gått sammanlagt de senaste året 🙂 sen gjorde jag övningar med sjukgymnasten och då främst balansövningar. Min balans ör så dålig och jag tror att mycket kommer från nacken och hoppas på att nackoperationen ska göra så att den blir bättre.

Jaa väntar fortfarande på att Umeå ska kontakta mig Ang nacken. Det ringde ju en ortoped hit förra lördagen som så att han glömt skicka remissen till Umeå! Jag blev helt mållös och efter samtalet kom jag såklart på massor av saker ärr säga men fick total hjärnsläpp. Man förväntar sig inte att en ortoped som har jour ska ringa en lördagskväll och berätta det. Inte konstigt jag inte hört något från Umeå...

Har kommit på att jag gillar att laga mat. Trots att det bara är åt mig själv. Det blir oftast mat till 4 backar över. Strålande att ha i frysen. Igår blev det en salig blandning. Går inte efter recept utan kollar runt lite och får nån idé här och en annan där. Igår blev det kyckling nudelsoppa. Hade i lök, vitlök, paprika, lite wok grönsaker, kycklingfilé, soya, tomatpuré, grädde, förskost: chili och örter, naturell creme fraiche, salt, vitpeppar, vatten och nudlar. Jag tror det blev helt ok. Min bror tipsade om att ha kycklingfond och den var oerhört smakrik och mustig. Jag tyckte att rätten blev lite för salt men jag är oerhört känslig för salt och starkt mat så någon annan hade säkert inte tyckt det. Nä nu blev bloggen en matblogg helt plötsligt men det ska det inte bli 🙂

Funderar alltmer på att prova en alternativ behandling för såret. Det händer ju ingenting så kanske värt ett försök. Detta är då något jag måste göra själv då sköterskorna bara följer ordination. Men haft samma omläggning hela tiden sen jag kom hem. I 1,5 år har det sett lika ut och tycker läkarna är extremt nonchalanta!! Dom kollar snabbt och säger fortsätt som ni gör...nu kanske jag får prova en kådsalva  som tydligen används i b.l.a Finland på svårläkt sår. Har inget att förlora! Men det lär ju bli livat...

Nä nu ska jag ägna mig åt favoritsysselsättning! Hänga och vika tvätt.

Må gud vara med er för själv har jag inte tid! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar