tisdag 1 december 2015

Är du rik?

Har du pengar på banken eller kanske ett helt valv som Joakim von anka full med guld mynt och prassliga sedlar som du luktar omsorgsfullt på. Vad är rikedom för dig? Man kommer ganska långt med mycket pengar och livet blir lättare om du slipper vända på varenda krona och ha ont i magen så fort det är dags för att betala räkningarna. Som sjuk och som sedd som "sunderbyns svåraste patient" blir du varken rik eller frisk på. Men ett vet jag då med säkerhet och det är att du inte kan köpa lycka för pengar och att du inte blir friskare trots mycket pengar på banken. Däremot är du känd och ex heter Zlatan hade du inte rullat runt mellan avdelningarna på Ssu och bollad runt x antal sjukhus och där ekonomin styr det mesta.

Rikedom är nog väldigt individuellt och olika från person till person. Man kan känna sig väldigt rik fastän man på bankomatkvittot borde gå och gömma sig. Du kan vara totalt utblottad men ändå känna sig rik och lyckliga.

Vi tar varandra så givna. Vi har bara varandra till låns och jag hoppas jag får låna de mina länge. Den jag älskade högst här på jorden förlorade vi tyvärr och sen dess är det svårt att känna lycka för det känns alltid som att någon fattas mig. Så jag kan bli så frustrerad ibland. Var mer rädda om varandra innan det är för sent. Ta det där lånet och hoppas på att få låna länge! Jag har relationer till personer som jag lånat i 25-35 år och relationer som överlevt så länge tror jag man kan behålla hela livet.
Sen kan det vara så att en vill ha en relation och skulle värdera det såå högt men av det någon anledning inte går. Så vad är rikedom för mig? Jo varm samvaro med människor jag håller av,få utöva mina intressen och rida ut i skogen och känna äkta häst och skogsdofter, träna, ta snabba promenader med bra musik i lurarna, shoppa, tjejkvällar, kissen, spännande böcker osv.

Lyckan kanske bara finns om hörnet? Lyckan kommer att komma till dig med då är redo att ta emot den. Den kan krävas lite jobb också men förhoppningsvis är det värt i slutänden. Jag hoppas att det snart blir operationer  för det skulle jag bli lycklig av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar