tisdag 6 februari 2018

Sondbestyr

Idag var jag tvungen att sätta om sonden i näsan där jag får sondmatspåsar. Har väldigt trånga näsgångar så det gör alltid väldigt ont. Dessutom blev jag lurad idag...det kom upp två läkare varav den ena tog ut den, väldigt sakta och det gjorde sjukt ont. Sen fick jag bedövningsmedel så det kändes knappt något. Jag var så glad då det var över. Nu skulle jag bara ner på röntgen för att se att den låg rätt...sa dom. I själva verket hade läkare nr ett bara stoppat ner sonden i magsäcken och den skulle ner i tunntarmen. Dom höll på minst en halvtimme och trots bedövning som för övrigt höll på kväva mig gjorde det såå ont! Efter många om och men fick dom dit den och nu börjar det kännas ok.

Förövrigt har jag haft trevligt besök av sjukhuskyrkan. Dom är så lättsamma och trevliga. Blir alltid på bättre humör efter deras besök. Fick precis besök av lillebror och tjejen. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar