måndag 19 juni 2023

örontjorv

Skulle iväg och hämta medicinen på förmiddagen. Satt ute och väntade 50 min på den j.kla taxin. Himla tur att tiden jag hade var flexibel. Hann hem och vända typ innan nästa taxi skulle hämta mig för att åka till Sunderbyn för besök på ortopedtekniska samt Öron, näsa, hals. Har väldiga problem med ständiga lock för öronen. Trodde att dom bara skulle dammsuga rent i öronen men det blev lite mer än så. 

Till min fasa ville läkaren titta bakom näsan med en kamera. Jag hatar verkligen allt som har med saker i näsan att göra! Har så fruktansvärt trånga näsgångar så det gör väldigt ont. Hon bedövande först men det hjälpte dåligt. Satt och viftade med händerna och sa aj aj hela tiden. Hon lyckades inte komma in med kameran så då hämtades en kollega som lyckades bättre. Allt såg bra ut. Sen kom turen till öronen. Hon skulle punktera trumhinnan med en nål och sätta dit ett plaströr. Det gjordes ofta då jag var barn. Men då under narkos. Bedövades först men det kändes ändå. Jag är oerhört sjåpig gällande dessa undersökningar. Jag som gått igenom så mkt skit och operationer genom åren. Borde ju vara väldigt härdad. Men läkaren tyckte att jag var väldigt duktig 🙂. Så nu har jag ett plaströr i örat och vi ska utvärdera om jag tycker att det blev bättre. Annars ska vi plocka ut det igen.

Hade världens mardröm i natt. Drömde att jag fått åka in akut med ambulans och inlagd och Ingen visste om det. Så Egon fick vara ensam och utan mat i 4 dagar. Hade världens panik över detta och åkte hem från sjukhuset trots att jag var jättesjuk. Då jag öppnade ytterdörren var Egon en kattunge och klättrade på väggen? 🙄 han var superkelig och jättehungrig. Jag gick omkring och bar honom i famnen och han vägrade hoppa ner. Var såå lättad då jag vaknade och Egon låg bredvid mig i sängen! 

Nu ska jag och Styrbjörn åka ut i solen och hämta ett paket samt handla lite.

Lev och må! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar