tisdag 30 oktober 2012

Har redan fått många positiva kommentarer angående mina fina nya däck. Jaja kanske en kommentar då men den kommentaren kom från en bilskollärare så den vägde tungt! Han sa att han nästan krockat i Ok/Q8 rondellen för att han stirrat så på mina nya fina däck men där kan jag nog ha fel... lite luddigt. Han kan även messat att han såg mig då jag kom körande i rondellen men jag är säker på att han skrev att däcken var fina så det andra var ju inte så noga. Men det känns ändå tungt att blivit bestulen på ett 50 tal toppar trots fina komplimanger.

Har förresten varit och kört idag i blixthalkan med dom nya däcken. Tyckte jag gled mer med dom än jag gjorde med mina gamla men tydligen måste man köra in dom och dessutom så fick jag höra att man nog glider med vilka däck man än har i denna halkan om man kör för fort och måste bromsa in hårdare. Pratade med Anna idag vars sambo frågade vad det var för däck... ja.. runda svarta sa jag. "jamen har dom dubbar"? ingen aning sa jag... har inte alla vinterdäck det? nä tydligen inte. Och nej vet inte vad dom heter heller men kallar dom Kalle och Wille och Kalle och Wille men vilket som hette vad har jag redan blandat ihop för dom ser typ likadana ut. Jag vet i alla fall att postbilen kör med samma däck om det kan bringa klarhet. För det tänker väl alla på? vilka däck postbilen har för man vill väl veta att posten kommer fram säkert så man inte missar någon räkning som ska betalas.

Kalle
Wille
Kalle
Wille
 eller tvärtom från andra hållet sett bakifrån upp och ner.

Har fortfarande inte fått kontroll över tiden. Ringde min chef som sökt mig tidigare som skämtade och sa att "så ringer du den här tiden"! Vadå klockan är ju bara tio i tre men den var visst tio i fem (han slutar fem) Hade glömt ställa köksklockan åt rätt håll också men nu tror jag att jag fått alla klockor rätt. Pust! Hur gör dom i klockaffärer? vilket jobb det måste vara för personalen då alla klockor ska ställas om! Undrar om dom får övertid...


Hade behövt åka och handla men vägrar ut i detta oväder. Hoppas på bättre före i morgon då jag ska skjutsa mamma till sjukhuset. Känns lite sådär idag då hon ska på röntgen i morgon. Har alltid lite ont i magen inför vad den ska visa. Usch! Håller alla tummar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar