torsdag 28 november 2013

bukbestyr

Väldigt skönt att vara hemma! Dock känns det väldigt olustigt att gå omkring med ett stort hål i buken. Åkte igår upp till akuten då det spruckit upp ännu mer och min önskan var ju att få sy igen hålet men p.g.a infektionsrisken ska det självläka och det kommer med min sårläkning dröja länge länge. Såret är ca 12 cm långt, 5 cm brett och öppet in till bukhålan. Sköterskorna kommer varje dag och lägger om det och nu har dom fyllt bukhålan med någon slags vadd men det vill inte sluta vätska och blöda. Jag brukar inte vara så känslig då det gäller sår osv men detta får mig faktiskt att må illa.

Har idag varit till Älvsbyn och hämtat saker. Eva kollega har varit supergullig och skjutsat mig, burit allt, hjälpt mig packa upp, handlat och burit matvaror, diskat och plockat. Ett stoooort tack till dig! Lyckades köra bilen hem men det är inte bekvämt att sitta och det var superhalt och halkigt så det var inte någon angenäm färd direkt. Har hur mycket som helst att fixa med i lägenheten och det är sjukt störande att inte kunna springa runt och ordna allt. Har just nu hjälp av hemtjänsten en gång per dag men vissa saker vill man inte att helt okända människor ska göra i ens hem. Känner mig som 100 år med all hjälp jag behöver just nu men det är ju bra att det finns hjälp då man behöver. I morgon kommer varuleverans till dörren och sen blir det till att fira bror Magnus som blir så gammal så man häpnar.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar