tisdag 25 november 2014

Möte

Idag har vi haft möte med ansvarig kirurg här på avd. Åsa, Magnus, Fredrik och Anso var också med. Mötet gick ut på hur jag ska klara tillvaron hemma och vilken hjälp jag behöver då. Alla utom jag är inne på personlig assistent för tycker inte jag har det behovet men sen kom anso på tal och då förändras saken. Kan hon bli det så är jag öppen för förslag. Vägrar dock att ha en främmande människa flera timmar per dag i hemmet.

Tydligen är detta med bukväggen och den försvagade muskulaturen ett rätt allvarligt tillstånd och att det kan brista så att tarmen/tarmarna kommer ut. Det gäller bara att få in det i huvudet och helt ändra livsstil och det kommer ju bli enkelt...

Hur som helst verkar det nu som om dom tar tag i bitarna som fattats och bildat sig en helhet. Bara hoppas på att det dom nu lovar håller och framför allt att jag själv orkar.

1 kommentar:

  1. Det låter bra! Hoppas att Anso kan få bli personlig assistent. Du klarar detta! Heja! Heja! Kram A

    SvaraRadera