onsdag 4 mars 2015

Uppdatering

Onsdag idag. Läkarna har möten och försöker komma fram till en lämplig behandling. Får acceptera att jag inte kan få remicade just nu då det tydligen härjar någon slags bakterie i kroppen som är svår att ringa in. Får ge mig gällande infektioner då dom hittat stafylokocker i såren och sänkan gått från 440 till 80 med pencellin. Dock är vi överens om att det även handlar om kraftigt ledskov.

Planen nu är att sätta in ett slags pencellin tillsammans med ett cellgift som heter methoject som man tar i sprutform en gång i veckan. Har hela tiden sagt i s byn att leder och hud blir bättre då dom gett mig pencellin mot infektion. Dom har tittat lite konstigt på mig men jag hade rätt. Läkaren jag har här i umeå berättade att man behandlar vissa reumatiker med ett slags antibiotika tillsammans med methoject. Hon förklarade kemin runt det där men min hjärna var redan full av information. Behandlingen ska startas på fredag.

För övrigt är det hjärt undersökning i morgon. Dom går in med en slang via matstrupen och det tar upp emot en timme. Har begärt att få sova under tiden då jag gjort undersökningen tidigare vaken och gör inte om det. Man får nåt knock out piller så man blir borta så man sövs inte helt som under operation.

Träffat dietist och det var då en kvinna med klös :) där var det inga omskrivningar eller klappar på kinden. Jag hade näringsbrist och dåliga protein depåer så nu har hon ordinerat ägg och annat protein. Gillade henne. Rakt på sak. Nu farmen.

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Åhh, så bra att det äntligen händer något! Hoppas, hoppas, hoppas att medicinen ger bra effekt i kombination med varandra. Sköt om dig och ät många ägg! Kram A

    SvaraRadera