måndag 20 april 2015

På västfronten. ..

Fortfarande kvar på the hospitalet och inne på min tionde vecka. Man kan säga att ordet less inte räcker till. På fredagen lät det som om jag nog kunde åka hem nu på onsdag men dom planerna gick i stöpet då veckans reumatolog hade andra planer. Ska få två nya mediciner samt ett dropp under tre dagar som ska höja immunförsvaret. Sen är det en del att fixa hemma innan hemgång.

Har i alla fall haft mkt trevligt besök och uppvaktad på min andra födelsedag i denna byggnad. Sen har Camilla varit här i helgen och det är så roligt att sitta och prata om andra saker än sjukdom och i stället prata om väsentliga saker som smink och kläder ;) Pernilla med sin fina familj har varit här och fikat och Fredrik med bustrollen. Givetvis har bror Magnus troget hälsat på och Sofiorna. Sen var moster anso och mormor här då jag fyllde år samt pappa. Roligt träffa folk från planeten jorden då det känns som att jag befinner mig på mars. Kanske glömt räkna upp någon besökare och ber om ursäkt i såfall.

Just nu försöker jag börja gå lite med gåbord i korridoren. Det som är bra med gåbord är att man kan hänga och avlasta knän och ben då man blir trött. Nackdelen är att axlar och armar tar stryk.

Jag är så fruktansvärt less maten här! Tycker jag ser feta pizzor och skrovmål överallt. Har insett att jag är extremt sockerberoende. Köpte en allevo bar på apoteket men fick jättehögt sockervärde efteråt så dom innehåller nog rätt mkt socker. Blev lite förvånad när jag satt där på apoteket för vem satt inte där och skulle hämta ut recept om inte Thorsten flink!? Han pratade högljutt och skulle inte hämta ut panodil och var supertrevlig mot expiditen och kan ha intagit champagne frukost. Så här hänger kändisarna ;)

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar