onsdag 29 april 2015

onsdag

idag är det redan onsdag och det har än så länge gått bra att vara hemma. Över förväntan faktiskt. Jag trodde att rullstolen skulle bli ett stort problem inne i lägenheten och visst är det trångt och min svordomarkvot har hastigt skjutit i höjden men jag får bli kristen i ett annat liv. Jag kan faktiskt göra en del från stolen så här om dagen så diskade jag en giiigaaaantisk disk,städade det jag kunde på toaletten som min kollega snällt hängde åt mig. Jag plockade, hängde och vikte in ett ton kläder och gjorde smoothie. Har skött både insulin och mat.

Mina kanaler och datorn har inte fungerat på hela helgen. Efter många samtal till com hem och många kockar så fick Magnus till virrvarvet i måndags. Tur man har tekniska delar i familjen!
Jag och moster Anso har rantat lite. Jag som inte varit på stan sedan mars 2013 höll ju på att få dåndimpen. Fick ett presentkort då jag fyllde 40år och det hade gått ut. Moster Eva hade dock ringt dit och vi fick denna månad ut på oss. Jag vet inte hur länge vi irrade omkring där i affären och höll på att köra in i deras inredning x antal gånger. Kan säga att priserna höll på att ge mig hicka. Fick två produkter för 750 kr! Kände mig riktigt ytlig och slösig men samtidigt tycker jag att jag är värd det och det var skönt att köpa något annat än typ såromläggningsmaterial.
Efter lyxx blev det besök på affären skapa där jag handlade skissblock, blyertspennor i olika hårdheter och färger samt en stor låda med ugglor på som visade sig vara ytterst svårplacerad men den var ju så fin. Anso köpte en annan låda som var vit och romantisk med rosor. Köpte även ram till mormor till teckningen jag ritat som hon så gärna ville ha. Vi åkte dit och fikade och blev sen hemskjutsade.

Idag har Anso varit här och städat samt gått med sopor osv. Hemsjukvården har också varit och rengjort såret samt lindat ben. Har beställt mat från ica-maxi som kommer i morgon. Alltid lika spännande då jag typ aldrig kommer ihåg vad jag beställt. Har då tänkt i nyttiga termer i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar