tisdag 4 september 2018

permission och shopping

Hade en mkt trevlig dag igår. Jag och Laila tog hk bussen in till stan. Har inte varit på permission sen jul så det var verkligen dags. Hade inga planer på att shoppa något speciellt men alla som känner mig vet att en av mina bästa egenskaper är just shopping. Så fort jag går in i en affär blir jag attackerad av klädesplagg, smink, olika krämer, hårprodukter och annat. Det går inte att värja sig så det är bara till att köpa ;) vi var på kappahl, lyko, åhlens, hm och ur och pen samt fikade inne på smedjan men vet inte vad cafét heter. Kom tillbaka med byxor, poncho, bas tröjor, underkläder samt hårprodukter. Köpte en hårfärgs inpackning som jag gjorde idag i badet. Den skulle bara sitta i mellan 5 till 20 minuter efter schampot och handukstorkat hår. Tror ingen skulle märka någon skillnad om jag ej påtalade att jag tonat det för färgen är väldigt likt det jag hade men glansigare och jämnare. Det blev helt ok. Köpte även ett dyrt serum som skulle göra håret tjockare mm. Det var nog ett nog så onödigt köp om jag ska vara ärlig.

Vi var på stan ca 2,5 timme men tiden bara flög iväg. Har ju inte varit på stan på flera år så det kändes som att jag var i en annan stad. Det gick över förväntan att sitta så länge så det känns toppen inför andra kommande permissioner. Skulle så gärna vilja åka till stallet den 22a sept för då är det 25års jubileum och Pernilla ska ställa ut tavlor. Jag klarar ju att ta mig dit själv med sjukresor men behöver någon som skjutsar runt mig därinne då mina axlar och armar inte riktigt är med i matchen.

Idag fick jag veta att vi har ett möte på måndag med alla inblandade läkare. Låter ju för bra för att vara sant så tror det då vi haft det. Det har pratats om en sådan träff i åratal och jag har då aldrig fått vara med men nu ska jag visst få vara med på mötet som rör mig och fortsatt behandling...plötsligt händer det. I mitt fall är det ju så många olika behandlande läkare involverade men hittils har dom inte fått ihop en dag då alla kan delta. Det har även ringt en kvinna från psykiatrin som skulle komma nästa fredag och tror det är hon som ska ordna en ny samtalskontakt.

Fredrik och Cissi har varit här och vi tog en liten tur. Har även gått i korridoren med gåbordet och det gick över förväntan. Har mkt ondare idag efter gårdagen men det var det värt alla dagar i veckan. Det var helt underbart att få komma ut och känna sig normal och göra något normalt och se lite folk och slippa dessa väggar för några timmar. Är så glad och tacksam för att jag fick möjlighet till det.

Känner mig lite nervös inför måndagens möte. Man känner sig lite utsatt och ensam inför alla läkare och hur allt ska bli. Det jag undrar över mest är ju planeringen kring operationen och när ungefär den kan bli av. Huden är ju fortfarande inte i skick för operation och behöver nog vara mer rörlig och stark i kroppen. Jag kan fortfarande inte förstå att jag har varit här i två år i nov!

Slut för nu. Ha det gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar