söndag 23 september 2018

infektioner och flytt

Längesen jag fick till något blogginlägg då formen inte alls varit den bästa. Oklart som vanligt vad det var som spökade men fick återigen feber, jättehögh crp och dåliga blodsockervärden samt andra tecken på infektion. Vid det här laget vet jag ju vad det innebär...indragning av reuma medicinerna. Är insatt på ett brett antibiotikum men värdena har varit svårt att få ner och crp ligger och tjurar på närmare 300. Dom har hittat streptockocker från huden så har en hud infektion men resten är jag nästan säker på att det kommer från led/hudskovet. Ska ha antibiotika i 7 dagar till och om proverna är bättre så börjas det hela om med methoject och sen remicade.

Reuma hade hoppats på att jag nu skulle skrivas över som infektionspatient men så blev inte fallet. Dom tycker antagligen att mitt fall är rätt tungrott för nu pratas det om Umeå och Stockholm för dom vet inte vad dom ska göra längre. Om det inte går att ge mig methoject eller remicade vad ska dom då göra? Det enda jag önskar i livet är att få livet tillbaka...att jag blir hjälpt av medicinen och kommer på fötter så jag kan göra den där förbannade bukoperationen! Så just nu väntar jag igen på att få ner inf värdena och starta upp behandlingen igen.

Vet inte hur länge jag står ut med att ligga här. Kan inte fatta att det blir 2 år i nov. Känner mig som ett ufo som lever i en sovsäck som man mellan varven kan glänta på dragkedjan lite. Faktiskt lite orolig för min mentala hälsa, jag menar hur länge har man förståndet i behåll när man knappt behöver äta själv?

Idag har jag fått byta rum. Hade ett slussrum med egen ingång men eftersom jag inte har någon smitta så behöver dom rummet till andra som kanske behöver. Tvn är väääldigt liten men ser ju mest på paddan så gör inte så mkt. Fredrik och Cissi har varit här och tagit tanta på promenad. Jag i rullstol och Fredrik på kryckor så det var bara Cissi som gick för egen maskin. Nu är det bara invänta middagen och v änta på John blund. Alla dagar ser likadana ut. Har förresten varit och tagit ultraljud på hjärtat samt en DT på lungblåsorna. Tror inte det visade nåt då jag bara bytt rum till andra sidan korridoren och inte till hjärtintensiven eller så.

Ska försöka blogga oftare men är så in i bomben trött hela tiden. Tills dess-lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar