söndag 10 mars 2019

Ångest

Människor som känner mig vet att jag försvinner lite då jag inte mår bra. Jag är inte aktiv på sociala medier och dålig på att höra av mig. Detta är absolut inget personligt utan det är bara så jag fungerar. Ni vet att jag tycker om och uppskattar er jättemycket och jag har inte glömt någon! ❤

Haft en otroligt jobbig dag. Har nu ångest dagligen och får jättesvårt att andas. Det går inte att förklara hur ångest känns så har man aldrig haft det är det svårt att förstå. Jag har en stor ångestklump i bröstet och jag orkar och vill ingenting. Jag är så fruktansvärt frustrerad över att ingenting händer nu när jag fysiskt och provmässigt skulle kunna opereras. Sen kan jag absolut inte förstå varför ansvarig psykiatriker inte återkopplar mig efter mitt mer eller mindre desperata meddelande. Söndag idag och varje söndag lever jag på hoppet att det är just kommande vecka jag får någon form av besked.

Allt jag orkat med dom senaste dagarna är att lyssna på ljudböcker och postar. Gick med i en grupp på Facebook för ljudböcker/böcker och skrev ett inlägg där jag ville ha tips på ljudböcker inom vissa genrer. Oj vad många bra tips jag fick! Så dagens i-landsproblem är nu vilken bok jag ska välja. Har många avsnitt av hemma igen att se men man måste vara på ett visst humör. Mår jag nog dåligt orkar jag inte ens följa med i serier och tv. Igår orkade jag inte ens se Melodifestivalen och den brukar jag verkligen göra.

Jag inser att mina inlägg varit väldigt dystra och tunga en längre tid. Det är tur att det är valfritt att läsa dom. Jag skriver exakt hur jag känner och just nu är min tillvaro väldigt tung så inläggen blir därefter. Jag kan ju inte hitta på och skriva om positiva och roliga saker när det inte är så.

Från det ena till något helt annat. På min permission i veckan köpte jag min första klocka. Det var väl på tiden? ( så dålig ) 🙄
Den är såklart lila.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar