måndag 8 juli 2019

Intensiva dagar men roliga!

Just tillbaka på rummet igen efter gångträning utomhus. Gick ca 100 meter och det enda stödet var rullstolen som jag sköt framför mig. Det var motvind och lite lutning men när ryggen började protestera och illamåendet kom tvingade jag mig själv att gå lite längre för det är så man flyttar gränserna och kommer framåt.

Igår hade jag besök av Pernilla,  Elivia och Eddi. Vi hade turen att bli insläppta till lekterapin och jag tror att dom vuxna uppskattade det mer än barnen. Pernilla hittade en gitarr, vi spelade pingis och tog bilder. Vi var ute en stund så Eddi fick rasta av sig och tog ännu mer seriösa läs oseriösa kort. Vi tänkte smuggla ut mig från sjukhuset men min förklädnad var inte bra nog så jag blir nog kvar några år till. Jag tänkte lägga upp lite bilder från gårdagen samt sista veckans permissioner men får göra ett nytt inlägg från telefonen med dom.

Åsa och Gunnar har varit på besök och bilat från Halmstad och körde hem igen lördag morgon. Har slagit nytt rekord med råge och varit på 4 permissioner på en vecka. Vi har träffats allihopa hos mormor, ätit gott, besökt mammas grav, varit på stan och i lördags hämtade moster Eva upp mig från sjukhuset och vi åkte och firade Kid som fyllde 8 år ❤ igår kväll kl 21.30 knackade det på dörren och Fredrik och Kid kom in. Blev något förvånad. Det visade sig att Kid ramlat med sin nya kickbike och slagit huvudet rejält så dom kom från akuten. Det hade blödit en hel del men behövdes inte sys som tur var. Men han blev nog rädd och det gjorde nog väldigt ont. Han hade haft hjälm men den hade inte suttit så bra.

Har varit roliga men intensiva dagar. Har rört mig mkt mer än vanligt och varit i farten och sett folk! 🙂 har sluppit denna j....a byggnad flera timmar om dagen och det har varit så trevligt att umgås med nära och kära. Men när man fått smaka på det normala livet vill man vara här ännu mindre.

Här händer annars inte så mkt. Har gjort en koloskopi och glädjande nog var att tarmarna såg riktigt bra ut. Inga inflammationer eller fistlar osv. Dom har räknat ut att jag har ett proteinunderskott så det är beställt proteinpulver och ska dricka en näringsdryck per dag.

Ska försöka ladda upp lite bilder som sagt. Ha det gott! / Linda

1 kommentar: