torsdag 19 september 2019

Ett sista inlägg...

Rubriken låter en aning drastisk. Ett sista inlägg på ett tag säger vi. Det låter mycket bättre. Jag kommer nog inte ha sinnesro och koncentration till att skriva fler inlägg före operationen. Jag ska vara helt ärlig och säga att jag är fruktansvärt nervös, nej totalt livrädd för detta ingrepp. Jag har väntat i åratal och nu verkar det faktiskt som att det blir av och det redan på tisdag 😳 kirurgen var in igår och hade hälsningar från kirurgen Mattias i Göteborg och dom var redo att ta emot mig nu som planerat så åker tidigt på måndag och opereras tisdag.

Jag försöker att andas och inte tänka på allt som kan gå fel. Nu är det bara att lita på operationsteamet och släppa kontrollen. Men den sista veckan har varit väldigt jobbig och har haft ångest hela dagarna och har inte kunnat släppa tankarna på operationen och kan inte koncentrera mig på något annat. Nu har dom ökat mina tabletter mot ångest och det hjälper lite men gör mig väldigt trött men hellre det!

Jag är otroligt glad över att operationen äntligen blir av! Men kan inte riktigt tro på det förrän jag fhv vaknar och känner att bråcket är borta. Har fått höra så många gånger att jag är stark som klarat dessa år av sjukdom och svåra förluster men just nu känner jag mig ungefär lika stark som en struts med migrän eller en bäver i motvind med influensa.

Min älskade moster Åsa och kusin Malin kommer till Östra sjukhuset på måndag em och sover över i Göteborg och är med mig där när jag opereras ❤ kan inte beskriva hur mycket det betyder! Dessa sista dagar kommer det mkt besök och det ska packas och grejas. Själv ska jag försöka tänka positivt och bara ta en dag i taget.

Jag skriver ett inlägg så fort jag orkar men vänner och familj blir ju självklart underrättade om hur operationen gått. Gör en statusuppdatering på Facebook när jag kan. Håll nu tummarna för mig och be en liten bön om ni vill 🙂❤

Kram!

5 kommentarer:

  1. Är inte så bra på att hålla tummar, men be en eller flera böner gör jag gärna (och har redan gjort under en längre tid). Så gott att läsa att du har nära och kära vid din sida.
    Önskar dig verkligen allt gott!!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till i morgon! Tror det kommer gå svinbra och du är väl värd detta efter alla dessa år av väntan!

    SvaraRadera
  3. Äntligen! Ett stort lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt har gått riktigt bra. Kram!

    SvaraRadera