tisdag 31 juli 2012

Jätteglad över att jag ändå åkt i väg till stallfesten. Var superroligt att träffa alla gamla stallisar, snacka häst, äta gott och få lite innanför västen ;) Jag, Stina och Åsa vann t.o.m tipsrundan som handlade om gamla hästar och gamla tider och priset var att vi får äran anordna festen nästa år... Nästa år känns dock en hel del avlägset för mig men vem vet... jag kanske är superpigg och flyger fram som en duracell kanin på kokain. Mkt kan hända under ett år både positivt och negativt.

Har varit så extremt trött dessa dagar så har inte ens kommit ur sängen. Visade sig att jag har lågt blodvärde, höga levervärden, högt blodtryck och hög sänka samt vilopuls. Det är som att hela kroppen kämpar mot något och det gör mig helt slut. Vårdcentralen ville komplettera prover förra veckan och ringde idag och berättade svaren men att det inte är "deras bord" utan att jag skulle vända mig till reumatologen... sagt och gjort, ringde dit och pratade med en sköterska som slog upp alla blodvärden i datorn och blev inte imponerad och skulle ta det med läkaren. Kl 17 ringer hon upp och meddelar att det inte är reumatologens bord utan vårdcentralens!? GRRRRRRRRRRRRR Jag skiter i vilket jävla bord det tillhör men jag har inte lust att behöva ligga hela dagarna för att jag inte orkar kliva upp. Det är väl för fn inte normalt att ha höga levervärden och alla tecken på infektion och egentligen behöva en blodtransfusion men det finns kanske inte så gott om blod? Tror jag ska bli vampyr. Sa åt sköterskan att hon får fixa detta i morgon och då får dom kontakta vårdcentralen om det nu är "deras bord" jag har ingen som helst energi i att bråka vars i h-vete jag ska få hjälp.

Mammas bromsmedicin fungerade inte så hon fick cellgifter igår igen. Hon har så ont hela tiden. Fy fasen vad man känner sig maktlös... tänk om jag själv bara hade haft energi... fast hade nog ändå inte kunnat påverka så mkt. Har varit tvungen att släppa mkt kring hennes sjukdom och behandlingar eftersom jag helt gick in i väggen. Bara inse att jag inte har den energin över just nu och jag vet att hon vill att jag ska focusera på mig själv. Båda mina föräldrar är sjuka fast på helt olika sätt så dessvärre kan jag inte få något som helst stöd av min pappa heller.

Idag blev det i alla fall silver i ridsport! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar