torsdag 2 augusti 2012

Alla ogillar vi någonting

Har en vän som då vi var yngre var livrädd för att det skulle komma någon med barnvagn på bussen. Antagligen för att hon kände att hon då var tvungen att hjälpa till och lyfta in barnvagnen och kanske tappa den eller något. Man hörde alltid ett ååå nej! då det stod någon med barnvagn på busshållplatsen. Det var absolut inte för att hon var slö och inte orkade hjälpa till utan hon hade någon slags barnvagnsskräck. Måste fråga henne om hon kommit över detta då hon nu själv har två barn.

Jag har alltid ogillat parkeringshus och drive in matställen. Parkeringshus är stora, man ska köra upp och ner och hit och dit, det är trångt och man kör fel. Ibland ska man betala med kort och ibland med mynt och försöka att inte tappa bort biljetten man får som man ska trycka in i en maskin (tror jag- gör ogärna detta) För annars är man minsann instängd bakom bommarna man ska ut genom och det står en karavan av bilar efter som tutar ilsket. Man känner sig lite som Mr bean då han ska ut från ett p-hus. I Sunderbyn har dom ett system så att man kan sätta in kortet i apparaten då man kommer och då får man en biljett som man sätter i framrutan. Då man sedan ska därifrån sätter man in samma kort och då dras summan från kortet efter hur länge man varit där. Säkert är detta system ur gammalt men jag har alltid betalat med mynt för det har känts tryggast. Behöver jag säga att jag var tvungen att vända halvvägs hem för att jag hade glömt "dra ut mig". Detta system är inget för personer med halva hjärnan på semester. Det är åt h-vete att man ens ska behöva betala där! finns det någon som åker dit för att det är roligt? Nej det är sjuka människor som inte har något val.

Är heller inte vidare förtjust i drive in matställen. Igår var jag dock så hungrig och hade ont som fn så beslöt mig för att prova Frasses drive in i rondellen. Detta var första gången jag gjorde det för alltid annars har jag varit med åkande och föraren är den som måste prata i den där maskinen och göra beställningen. Det blir då smidigare så.
Körde fram och stannade vid det jag hoppades var apparaten där man skulle göra sin beställning.
Inget hände på ett bra tag så blev lite svettig och började undra om jag stod vid en sopkorg eller nåt men näää tillslut fick jag kontakt med en herre och kunde göra min beställning. Körde fram till luckan och skulle ta fram plånboken och hade jag den med mig? näääääääää. Fick börja tjoa och skrika (för han höll ju på med min mat så hörde mig inte först) Ursäkta!! jag har glömt börsen hemma! sorry! Herren såg inte alltför nöjd ut men vad kunde han göra åt saken? Får minsann göra om detta och då gärna med börsen med mig.

I övrigt blir det nog lite lugnt kalasande ikväll. Ska möta upp Eva på stan och titta på lite folk och kanske fukta strupen med en kall. Kan dock inte springa runt för mkt då jag har kryckorna men vi tänkte mest sitta i bluestältet och höra lite musik och spana :)

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar