tisdag 21 augusti 2012

att få ut det man har i sig

Tror alla människor behöver en slags ventil och någonstans att hämta energi ifrån. För mig hade mer ridning och hästar varit det självklara valet men nu är jag dessvärre begränsad då det gäller den biten. Att skriva har jag hört ska vara ett bra sätt att ventilera sig på och det kan jag nog hålla med om. Brukar faktiskt skriva en del mellan varven. Dels skriver jag ju här om det nu räknas men brukar även skriva dikter och skriva låtar som jag tar ut på gitarren. Dessvärre är mina gitarrkunskaper inte dom bästa och nu när jag spelat så lite så får man ont om man har en stålsträngad variant som jag har och fingrarna är inte alls van att ta ackorden. På sista tiden har det här med skrivande och gitarrspelande i stort sett varit obefintligt, det blir liksom inget annat än att jag tar fram gitarren och ett vitt papper som förblir vitt och sitter i stället med stirrande blick och hamnar långt borta i en helt annan värld och kan sitta så i timmar. Oftast är ju tankarna någon helt annanstans.

Träning är också en himla bra ventil. Därför måste jag komma igång med det. Dock är jag en allt eller inget människa och åka och träna lite sådär halvdant p.g.a benet tar lite emot... vill ju gå all in så att säga. Typ gå en mil på bandet och köra hårt med vikter. Får nog nöja mig med sjukgymnastik ett tag nu bara jag tar tag i att ringa dom nån gång. Hoppas verkligen jag kan fortstätta rida en dag i veckan men idag är första dagen jag typ inte vrålar om jag måste vända mig i sängen :) men jag är glad om jag får låna en häst`s ben en halvtimme i veckan för det ger såååå mycket!

Idag har det blivit träff med min terapeut, möte med arbetsledaren och sen hämta ut mammas sprutor och andra mediciner. Pratat med bror som lät en aning piggare och han hade också fått blod idag och hans värde låg på 90. Va fan jag vill också ha blod! mitt är ju ännu lägre men det kanske bara är VIP patienter som får blod. Mig är dom väl så less så jag får inget så hör nog inte till dom där vipparna. Anledning till att jag gärna skulle vilja ha blod är för att jag är så f-benat trött av att gå omkring med lågt blodvärde och jag vet att man piggnar till rätt bra med lite blodtankning. (Har du svimmat nu Pernilla?)

I kväll tänker jag ge JR och hans vänner och ovänner en chans. Missade gårdagens avsnitt och spännande att se hur dom åldrats sen sist. Undrar om Sue-Ellen fortfarande är bakis?

Ha det gott!


2 kommentarer:

  1. tycker du nämnt blod lite väl många gånger. Kan du inte använda ett kodord? Tex kexchoklad?

    SvaraRadera
  2. Fick ingen kexchoklad. Dom är lite snåla med sånt har jag märkt. Ska jag använda det ordet varje gång blir jag ju chokladsugen. Både bror och mor har fått kexchoklad. Två var.

    SvaraRadera