måndag 13 augusti 2012

Idag har jag ätit av hela kostcirkeln. Rostat bröd med ost, chokladpudding och nektariner. En riktigt dålig matdag kan man sammanfatta det hela. Varit till mamma då hon ej svarat i telefonen eller på mitt sms sen igår em (varit jättedålig och sovit) och jag blir hyfsat orolig då hon ej svarar. Det är en balansgång det där att inte "vara för på" men ändå ha koll på hennes mående och jag bryr mig ju om henne men hon fungerar exakt som jag själv. Mår jag dåligt så vill jag helst bara vara i fred och sova. Dock äter hon rätt starka doningar morfin samt har en tuff behandling så jag vill allt ha lite kontroll på läget.

Köpte med mig vätskeersättning som hon vägrade dricka för att det var dåligt... hmm...men kokade te och rostade bröd åt henne och det åt hon av. Svängde sen förbi affären och köpte nektariner och dricka som hon också fått i sig. Alltid nåt. Det är lite lustigt att jag svär och domderar åt henne då hon inte äter men äter själv som en kratta med skaft. Dock skyller jag på att det inte är lika viktigt för mig för jag har inte hennes behandling och sjukdom (här undanbedes kommentarer;) Har dock faktiskt bättrat mig en hel del.
Måste bara rekommendera Willys färdigmarinerade kycklingspett som finns i en stor låda i frysdisken. Dom är så goda så man hamnar nästan i chocktillstånd så var försiktiga! 4 minuter i mikron och sen avnjutes dom med ris, potatissallad eller annat passande. Har ätit dom tre dagar i rad nu (förutom idag) men nu blev jag ju lite sugen....

nä hörde jag kycklingspett?

Varning för beroende!

2 kommentarer:

  1. Man vill alltid att sina älskade mår bra oavsett hur man själv mår..

    Din kostcirkel låter ungefär som min. Ett tips till dig är att att köpa stort barnpack med glass, så slipper du "baka" om nätterna=) Åt själv 3-4 glassar igår kväll. STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. =D INGA KOMMENTARER... Älskar dig gumman. Håll ut!! Pöss å kramiz till värdens bästa systerdotter.

    SvaraRadera