tisdag 28 juli 2015

Uppsala

På plats i Uppsala och varit här drygt en vecka. Dom första dygnen var min fina moster Åsa här som kört ända från Halmstad för att vara med som moraliskt stöd och sällskap och det blev så tomt när hon åkte. Dock kommer hon och kusin Malin hit igen nästa vecka igen och stannar några dagar :) då ska vi försöka ta oss till stan och kika lite. Anna var också hit på onsdagen och det var super trevligt att träffas! Åsa var ju kvar då så det bidde lite muleprat :) såå skönt prata om något annat än sjukdom.

Ja själva sjukhuset är som en värld för sig...Det består av många byggnader och skulle ta mig läänge att hitta här. Tyvärr tar jag mig inte själv så då får man transport och den kan bestå av en truck man får åka på. Ser farligt ut för körnissarna vet var man gasar!

Händer det något då? Dom gör nog allt dom kan men jag hade för höga förväntningar och har redan hunnit bli riktigt besviken. Jag hade en bild av att komma hem i ett annat skick än då jag kom hit men det får jag nog glömma. Trodde att dom kunde operera buken som är en rätt stor operation men det kan dom inte göra så länge sjukdomen är så aktiv och sår samt infektioner spelar in. ..hört det förut? Så nu odlas det runt och ska göra en pet röntgen på fredag som på nåt sätt påvisar infektioner. Träffat en stressad kirurg som hastigast tittade på bråcket och det var samma visa där. Ingen vill operera förrän övriga bitar blivit bättre. Nu resoneras det om stelaran ska höjas eller om jag får prova en helt ny medicin som heter otezla.

Träffat diabetes sköterska och sjukgymnast och fått en hel del information. Det är ganska mycket nu...helt slut i huvudet och det är alldeles för mycket att ta in. Känner mig totalt utbränd i huvudet. Det har varit hit en psykolog som satte in en antidepressiv medicin så jag hoppas den verkar fort. Inte för att den löser något men man kanske orkar hantera situationen på ett annat sätt.

Nu orkar jag inte skriva mer men ska försöka återkomma. Ha det gott!
Bilderna visar inflammationen i mitt knä...mycket god mat...moster Åsa. ..lite amatör konst jag roar mig med...utsikt med kaffe och en sliten jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar