torsdag 15 oktober 2015

städat var det här!

Det har varit en konstig vecka hälsomässigt och febern har kommit och gått. Har haft uppemot 40 grader och däremellan har det växlat mellan 38-39. Ringde reuma och fick direktiv att sluta med den nya medicinen och invänta stelara sprutan med dubbel dos så Magnus har just hämtat ut den så nu simmar det förhoppningsvis massa göra mig frisk ämnen i blodet. Läget just nu är att invänta röntgen nästa vecka för att se så att det inte är någon infektion i benet och är det inte det kontaktar vi Umeå och så KANSKE jag kan börja med den första operationen-ny vänster knäled. Bara hoppas hoppas att det inte hinner tillstöta nåt. Att jag hinner få någon infektion av stelaran eller så. Förövrigt försöker jaag gå ner i vikt men har svårt att väga mig här hemma då jag måste stå utan stöd. Det känns i alla fall som att nåt kilo har försvunnit.

I måndags var Camilla, Pernilla och lilla Eddi här och hjälpte mig att städa. Camilla for runt som en duracell kanin och skrubbade toaletten, dammsög, diskade, hängde upp nya gardiner, tvättade och gick an. Eddi smakade mest på saker och ting och som genom ett under hade jag en burk fiskgratäng i barnmatsformat så han fick sig en rejäl middag. Det var saker överallt-rullstolar, barn, saker som skulle kastas,kläder och halva toaletten i hallen. Min lägenhet är en katastrof ur handikappsynpunkt och min toalett är så trång så det finns inte. Har ju så mkt omläggningsgrejer och sjukvårdssaker som tar upp en massa plats. Vet inte hur många gånger jag körde fast men måste säga att det var en otroligt rolig städning. Tjejsnack bland kartonger och bra att ha lådor blandat med kläder och kaos lådor och pricken över i:et världens sötaste bäjbis på det och han var såå duktig!  Det blev i  alla fall väldigt fint och jag har sån tur att Camilla kommer hit efter jobbet idag med :) Då ska vi hänga upp gardiner(kanske inte jag då) och kanske ge oss på något skåp så man slipper ha hockey utrustning när man ska ha nåt från skåpet och framförallt hitta det man ska ha! Sen ska jag bjuda C på middag som vi ska beställa hem.

Förövrigt har här inte hänt så mycket. Eva min moster har varit och kidnappat min andra moster Anso för hon fyller 60. Dom befinner sig just nu på Arlanda och Anso vet ingenting. Ska inte skriva vad dom ska göra eller vad dom ska för man vet ju aldrig om hon läser bloggen :) Min lillebror Fredrik har fyllt 30 i veckan. Grattis!

Har träffat en socialarbetare som ska komma en gång i veckan och hjälpa mig med ärenden, gå ut, ringa samtal osv. Hon kändes lättsam och trevlig.

På lördag ska Maria hämta upp mig och vi ska åka till Ersnäs till Pernilla och se hur dom bor och framförallt se hennes nya häst! Dööö spännande!

Ha en bra dag!
Hästmys i spöregn

blivande 60 åring

myyyyyyys

vin i dimman

skitkul!!

jag kommer snaaaart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar