torsdag 1 oktober 2015

Torsdag

Man får väl inte berömma sig själv men nu tänker jag göra det. Det är så lätt att klanka ner på sig själv och bara se brister och fel men det är inte lika lätt att klappa sig själv på axeln om man gjort något bra. Konstigt. Jag har inte uträttat några stordåd men har städat garderoben, renbäddat sängen och det är en konst sittandes i rullstol om man har en dubbelsäng :) Tokstädat badrummet, sopat, rensat bland papper och skräp. Blev en full Ikea kasse som Magnus kom och kastade efter jobbet. Detta är ju långt ifrån något stordåd men i rullstol blir allt krångligare och tar mkt längre tid. Ska kolla upp några städfirmor för det skulle verkligen behövas en riktig storstädning samt fönsterputsning. Kollar efter en annan lägenhet på bottenvåningen men det är riktigt dåligt på bostadsfronten. Alla områden har inte lägenheter på markplan och vill inte bo i något höghus eller på Porsön.

Har fått en riktig sömnrubbning och somnar inte förrän på morgonsidan. Det blir en ond cirkel och det blir ångestladdat att lägga sig. Borde väl inte vara det då jag inte ska upp någon speciell tid men rotera kudde i x antal timmar är inte kul. Sover heller inte länge på dagen då jag blir väckt av sköterskan varje morgon då jag sover som bäst.

Har ätit bra, snudd på för lite sen jag kom hem. Nästan bara sallader. Idag har jag bara druckit en modifast drink samt två nektariner. Måste dock äta nåt mer innan sängen för att inte få för lågt blodsocker.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar