fredag 11 november 2016

Helg

Fredag idag och de flesta arbetande har en sån där mysig fredags känsla och glada över att ha en hel helg framför sig. Jag kan verkligen sakna den där fredags känslan. Nu är alla dagar likadana och för mig har helgerna i stället blivit lite ångest laddade. På helger händer ingenting gällande sjukgymnastik, remisser, intyg, läkarbesök och bedömningar. Söndagar som jag tidigare tyckt sådär om har blivit en favorit dag. Söndagar är lugna och sköna. Man måste inte klä upp sig eller fixa till sig utan man kan dröna omkring i myspys brallor och en urblekt top och se serier heeela dagen.

Har just kommit hem från vc. Jag blir ruinerad av dessa sjukresor! 400kr i veckan. Helt galet. Som tur är får man frikort när man komeramit upp i ett visst belopp. Tror det ligger på 1600. Men det är mkt pengar att ligga ute med. Sen åker jag ju färdtjänst flera ggr i veckan och det blir 88 kr gången. Har ju fått beviljat bilstöd och söker bil men inte lätt då man ej kan nåt om bilar.

Var på sjukgymnastik igår och det känns kan jag lova. Mkt sämre i ryggen och sjukdomen är så aktiv. Får ej träffa reuma förrän om 3 veckor. Har även ringt kirurgen om remissen och skulle få prata med min läkare F men självklart har han ej ringt upp. Dom påstår att remissen är skickad nu...

Ligger och skriver detta i sängen och har en varm go katt gubbe på magen. Känns inte lockande att stiga upp och diska men bara göra det.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar