torsdag 1 december 2016

Torsdag

Den allergiska reaktionen börjar ge med sig en aning. Just nu ömsar jag skinn likt en orm men ser fortfarande ut som ett ryskt trafikljus. Haft två sömnlösa nätter med klåda som enda sällskap. Träffat ortopeden idag igen då reflexer, känsel och styrka är väldigt dåliga. Kan fortfarande inte gå och haft kateter nu i snart två veckor. Tycker inte att jag blir bättre och vill bara upp från denna jäkla säng. Detta bakslag är verkligen inte välkommet. Jag måste ju få starta den nya medicineringen som fhv ska hjälpa mig ur reuma skovet och åka ner till Linköping för operation av buken.

Idag fick jag prova en fiffig sak. Då jag ej tar mig in i duschen för hårtvätt fick jag en slags dusch mössa som man skulle ha på huvudet 3 minuter. Man skulle gnugga håret genom den och håret blev både blött och löddrade. Efter 3 min tog man bort mössan och vips så var det klart. Ingen sköljning eller så. Håret känns då bättre men har inte sett mig i spegeln ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar