torsdag 29 december 2016

Nyårsdrömmsr

Jag hade velat klä mig i en fantastisk klänning med mycket glitter och paljetter. Till det skulle jag ha en enkel silver kedja och lite längre öronhängen i strass. Klänningen skulle gå i silver, lila och svart. Strumpbyxor i svart och ett par klackeskor i silver. Skulle göra en fantastisk hår uppsättning som Pernilla skulle ordna och sen lägga en riktigt fin nyårs makeup.

Sen skulle vi samlas ett helt gäng och dricka bubbel, äta plankstek och kolapaj. Vi skulle spela sällskapsspel och sjunga till gitarrspel. Vi skulle skratta och skåla och ingen skulle ha ont eller må dåligt.

På tolvslaget skulle vi skåla i champagne, frysa som tradition men värmas av varandra och vi skulle kramas och ta emot det nya året med öppna armar. Vi skulle inte ha några raketer eller smällare eftersom vi är rädda om djuren.

Efter 12 slaget blir det mkt prat, skratt och åter lite sällskapsspel. Någon blir lite på lyset och stämningen är glad och det är högt till tak. Vi är många vänner denna nyårsafton och jag känner tacksamhet för det!

Hade kunnat vara så...men då jag tänker efter är det nog lika bra att fira nyår i en säng på sjukhuset...vad är väl en bal på slottet?

Gott nytt år alla! Nästa år då jäklar@

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar