söndag 23 juli 2017

Söndag

Veckorna flyger iväg och man tycker ju att tiden skulle stå stilla här men konstigt nog så gör den inte det. Tur det! Fått en infektion där cvk:n suttit i halsen och även i örat men som tur är hade det inte gjorts några fynd i blodet. Behöver heller inte någon annan sort pencellin då dom jag har ska ta dessa bakterier. I fredags var jag därför upp på post op för att få en ny cvk:k. Förra gången lovade dom mig ordentligt med smärtstillande men se det fick jag inte. Nu sa jag tydligt ifrån men efter tredje dosen direkt i blodet talade jag om att jag fortfarande kunde rabbla multiplikations tabellen. Fick dock inte mer. Kan inte fatta varför dom ska vara så snåla med smärtstillande. Dock gjorde det inte fullt lika ont så lite tog det nog.

I samband med nålsättandet användes ultraljud där dom såg något dom ville kolla närmare på. Fick därför tid bara nån timme senare för vanligt ultraljud av ben och arm. Det visade sig att jag har små blodproppar i höger arm och handen är helt uppsvälld. Hur jag kan ha blodproppar i armen är en gåta. Borde väl vara i benet eftersom jag är så sängliggande. Nu får jag i af blodförtunnande sprutor.

Haft mkt besök i veckan 😀 morbror Gunnar körde till Luleå från Halmstad så han, Eva och Micke (halva för den andra hade försvunnit) och mormor var upp två gånger. Anna och Maria var hit så vi hann med lite surt och uppdateringar. Mkt gott för själen. Det har annars varit en tuff vecka då jag varit så fruktansvärt trött pga syresättningen som ligger konstant för lågt. Läkarna har bestämt sig för att höja upp cortisonet igen så nu är jag lite piggare men är inte glad åt höjningen. Dock kunde jag knappt vända mig i sängen eller ens få i mig frukost då jag hade så mycket inflammationer i käkarna.

Nä nu hörde jag middag och sen lite motion i korridoren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar