söndag 26 november 2017

Hopp

Idag är det sista dagen som jag får äta fast föda. I morgon sätts en sond ner genom näsan och ner i magsäcken och får då maten genom den. Detta är det första steget mot operationen i mars/april.

Det känns såklart skönt att få allt gjort under samma operation men det innebär också att den blir mer omfattande med fler risker. Det är även en operation som ofta ger komplikationer efteråt med sår som spricker upp och infektioner.

Det kommer bli en lång och tuff resa men jag ser mig själv komma hem smal utan bråck och vanliga kläder 🤗😀 kanske får på mig ett par jeans. Det är den bilden jag får ta fram då jag håller på att svälta ihjäl och planera att ta grannens matbricka.

Nu är allt i rullning och det finns en plan. Hur dom ska kunna fixa allt vet jag inte men jag lämnar det till dom som kan. Jag hoppas verkligen att 2018 blir året då allt vänder!

1 kommentar:

  1. Nu är det bara hänga med i dansens virvlar vännen, så härligt att det rör på sig äntligen :)
    Många ton med styrka och kramar till dig! Im with you!
    /Ullis

    SvaraRadera