torsdag 21 december 2017

Bra dagar

Har haft några dagar då jag känt mig piggare och faktiskt haft lite energi. Har tränat lite lätt på gymmet och känner mig en aning starkare. Som vanligt vill jag då helst prova alla maskiner, klättra i ribbstolar och göra handvolter så får lägga band på mig för att inte få för ont efteråt.

I tisdags var jag och sjukhusprästen L på Dollarstore. En stund innan jag skulle åka kom min arbetsledare förbi och hälsade på. Det var totalt oväntat men väldigt uppskattat! Med sig hade han en present som var superfin. Det är som en glaskupol och där inne är det rådjur och granar och så har den belysning. Svårt förklara men fin är den! Den är min nya nattlampa. Fick även Luleå kortet laddat med 400 kr som alla anställda inom Luleå kommun får till jul.

Det var helt underbart att få komma ut och se nåt annat! Dom hade så mkt fint på dollar. Vi var tvungna att omboka taxin hem för vi hann inte gå i genom hela affären 😊 Hade kunnat köpa hur mkt som helst men kunde ju inte släpa med mig allt till sjukhuset. Hittade lite smått och gott så det drog ihop sig ändå. satt  i rullis i tre timmar och det gick över förväntan. Bådar gott inför julafton!

Har varit på arbetsterapin och tittat på olika pyssel man kan göra. Fanns lite jag kan tänka mig att prova på. Bara komma från avdelningen ett tag. Idag har jag gjort någon special röntgen som b.l.a ser var skelettet är försvagat. Det tog närmare en timme på en hård brits. Inte skönt!

Snälla Maria har idag varit min personliga shoppare och köpt en tunika. Får se den i morgon. Spännande! Har nu fått byta ut en påse sondmat mot sallad. Helt underbart att få tugga och bli mätt!

Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar