fredag 1 juni 2018

Hemskickad...

Jag är så förtvivlad så vet ej var jag ska ta vägen. Mattias var in idag och berättade att dom kommer att skicka hem mig till Sverige igen...detta pga att man nu kan sätta in en medicin mot lederna men att det kommer ta lång tid för mig att komma igen. Läkarna hemma vill att jag kommer hem och får den behandlingen där. Dom vill ha upp mig på fötter, att kompressionerna är läckta och att feber, Crp, blodvärde osv stabiliseras innan dom opererar bråcket. Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Känner jag reumatologerna vågar dom inte sätta in någon medicin. Det slutar med att det går runt, runt igen. Kommer säkert få byta avd igen och ligga på reumatologen och inte på avd 53 dit jag vill.

Planen nu är väl rehabilitering osv upp emot ett halvår och sen operera bråket och tarmen i Linköping och Mattias kan ev komma dit. Sunderbyn har fått alla papper om att dom ej hittar någon infektion. Men reumatologen i s byn ger ej medicin om man så har lite nageltrång. Jag kommer att få ligga där månader och inget kommer hända. Jag som var så glad då jag åkte hit...trodde att s byn gjort alla förberedelser med vik, kost och annat men när jag kom hit verkade det som om inget räknades. Jag kan erkänna att jag är i rätt dålig form men varför ej sätta in remicade här och samtidigt påbörja förberedelserna för operationen. Nä det skulle ta för lång tid att få mig i operabelt skick men dom visste ju om kotkompressionerna och att jag inte kunde gå.

Så till veckan åker jag mot Sverige igen. Kommer inte sakna detta land och sjukhus. På det sättet är det skönt komma hem. Men jag är rätt säker på vad som väntar. Jag kommer först till avd 53 men förflyttas sen till reuma/hud/infektion. Där kommer dom ta prover samt febern osv och eftersom jag har några sår eller pga febern eller pga att jag heter Linda kommer dom inte Tordas ge mig någon medicin och jag är i samma läge som förut. Dom sätter in någon antibiotika och sen är karusellen igång.

Jag är så fruktansvärt besviken. Hittar inte orden. Åkte hit med vetskapen att jag skulle åka hem utan bråck och magen och tarmarna fixade. Nu blir det ingenting...svårt att smälta. Orkar inte skriva längre idag.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar