söndag 10 februari 2019

Snurrigt

Har nu fått 4 ECT behandlingar och kan inte påstå att det hjälpt mig nåt. Jag ska visst genomgå 4 st till och i morgon kl 07 är det dags för veckans första. Tycker att jag mår väldigt konstigt efter behandlingarna. Känner inte igen mig i rummet och hade ej känt igen min reumatolog förra veckan?🙄 en vanlig biverkan är just minnesstörningar och det är en del jag inte kommer ihåg och det känns otryggt. Mår inte som jag brukar och det känns inte som det brukar och det gör mig lite sänkt och rädd. Skulle få prata med någon sköterska från ECT n som skulle berätta om behandlingen och vad man kan förvänta sig av behandlingen. Efter denna behandling har jag gjort dom behandlingar som skulle göras inför bukoperationen. Dom har kollat fistelgången som går mellan urinvägarna och den stump som finns kvar av ändtarmen och dom vill ju helst att jag ska ha kateter för att minska riskerna för urinvägsinfektion men dom stockar bara igen så kan inte kissa alls och det är INTE skönt/bra! 😵 så nu går jag på toa som vanligt. Bra för rörelseträningen men lite vingligt på nätterna så får nog ringa på hjälp i natt.

Duschat idag. Blev ej av i fredags. Underbart! Inne i en ljudbok en lagom aktivitet. Surrat med Pernilla i kväll och hon och barnen kommer i morgon på visit. Mkt trevligt 😊 får hoppas att jag kommer ihåg deras besök sen. Kanske får ta några kort 😊
Nu kvällsfika och sen farmen.

Sov gott! /Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar