lördag 3 augusti 2019

Stadstur

Lördag morgon och idag är det tänkt att jag ska möta upp bästa kollegan Eva på stan så taxin hämtar mig kl 12 och droppar av mig bakom smedjan. Tyvärr har jag under flera dagar haft problem med läckage då påsen fäster väldigt dåligt på ett ställe och det är det sista jag vill ha på stan. Så får vänta och se hur landet ligger om ett par timmar.

Idag ska jag inhandla något jag verkligen BEHÖVER. Jag behöver INTE en endaste topp eller tunika för då jag och moster Eva var till min lgh i veckan för att rensa och packa ner mina kläder trodde jag att vi var i någon annans garderob och rotade. Det var mängder av kläder jag inte ens kände igen och faktiskt mkt fint. Kläder jag kan använda då dom avlägsnat Heffaklumpen ( bråcket ) nu är alla kläder nerpackade i källaren men har en proppfull garderob här på sjukhuset som svämmar över av kläder. Det jag ska handla är ett par nya trådlösa hörlurar. Dom jag har är sneda och vinda, eltrådar framme som vi bara virat massa tejp runt och dom har för längesedan sett sina bästa dagar. Jag använder ju hörlurarna dagligen så idag blir det nya! Att ha bra ljud då man lyssnar höjer ju upplevelsen en hel del.

Tiden går så fort och tycker att jag skriver inlägg ganska ofta men inser att det går ganska länge emellan. Mitt mående svänger så mycket och har återigen haft en sämre vecka. Jag är nästan säker på att mkt är biverkningar av metojectsprutan som jag får en dag i veckan. Då jag hade ett längre uppehåll försvann många av mina symtom men då blev huden mkt sämre och nu när jag tagit den 3 veckor börjar huden bli bättre men mår illa, influensa symtom, mått, väldigt trött, svettningar osv. Så pest eller kolera? Fick remicade igår och det var bra för bensinen var slut i kroppen och hade väldigt ont. Har gjort en lungfunktionstest i veckan men ej fått något resultat. Röntgen av knät visade inget nytt. Gjort magnetröntgen av buken men ej fått svar. Läkarna springer in och är ute lika snabbt på ronden så hinner aldrig ta upp något och att dom tar sig tid att svara. Ska skriva en lista och bocka av eftersom.

Moster Eva har varit en ängel och hjälpt mig med att packa, städa och rensa i lgh. Ska ju som sagt flytta men finns ingenting att söka. Fått beviljad förtur men hjälper dåligt då det inte finns några. Förturen gäller bara 6 månader och man får bara tacka nej 3 gånger så man får ju vara väldigt noga med vad man söker. Jag skulle helst vilja bo i en 2a på Lerbäcken eller i en större 2a än den jag har på Skurholmen. Har även varit inne på en 1a på Hertsön för har bott i en sån, min första lägenhet och dom är väldigt stora med stort kök och stort badrum samt ett v.rum och en liten klädkammare. En 2a på Hertsön i början är också ett alternativ. Nu har jag bott i en liten bunker närmare 3 år så skulle klara mig med en stor 1a med altan. Billigare också! Den som lever får se.

Får skriva mer en annan dag. Måste göra mig i ordning för ev statsbesök. Ej träffat Eva på länge så det blir trevligt! Ha en fin helg 🙂 / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar