fredag 18 december 2020

Ny bekantskap

 Har ju helt plötsligt börjat se dåligt. Jaa ett ålderstecken 🙄 bara att gilla läget. Därför har jag nu hunnit springa på Specsavers 3 vändor på kort tid och provat sisådär 300 par glasögon. Efter man provat ett par skulle dom sättas i en plastback för att sedan spritas. Säkert ingen rolig syssla för dom anställda men nödvändigt! Hoppas bara att inte alla kunder var lika veliga som jag! Hur som haver så är jag närsynt, har brytningsfel och sen tecken på gråstarr. Optikern ville att jag skulle kontakta ögonläkaren i Sunderbyn så ska ringa på måndag. Något positivt är i af att mitt långtidssocker ligger inom ramen för ett normalt blodsocker 🙂 ett långtids sockerprov visar hur värdet legat i snitt de senaste 3 månaderna. Nästan varje gång jag kollat blodsockret har det legat normalt så har inte behövt ta insulin 👍

Just nu har jag en smygande herre här på 4 ben vid namn Egon. Just nu är han borta 🙄 ja han är ju här någonstans men ni vet katter...Dom lyckas ju med att bara försvinna. Han har varit fram och hälsat två gånger och gått husesyn. Första 10 minuterna klagade han högljutt. Han är helt svart, väldigt fin! Jag hoppas att han ska trivas! Enligt förra ägaren är han social och kelig. Man måste ju ge dom tid att känna in sig. Tycker att namnet Egon var väldigt gulligt! 

Jag har verkligen ångest över denna jul! Det är första julen jag inte ligger på Sunderby sjukhus på jaa 5-6 år. Kan vara mer. För innan dessa 3,5 åren jag låg inne i sträck tillbringade jag typ 70% av tiden inlagd. Vet att jag tillbringat dom flesta jularna samt födelsedagarna på det där skitstället! ( missförstå mig rätt, självklart tacksam över att dom hållit mig levande!) Bara less! Nu när jag för en gångs skull är ute " i friheten" ja då ska vi slåss mot ett jäkla virus! 

Min moster och morbror kommer hem från Halmstad och bor hos mormor. Det är antagligen sista julen vi kan vara hos mormor för hon har blivit så förvirrad så hon kanske inte bor hemma nästa jul. Vi har alltid samlats hos mormor och min släkt är väldigt kärleksfulla och vi umgås gärna ihop. Sen mamma gick bort känns det självklart väldigt tomt och att någon fattas. Tanken är i af att moster Åsa, morbror Gunnar, mormor, moster Eva med familj och jag ska samlas och "jula" ihop. MEN jag vet inte om jag vågar...dels är jag livrädd för att bli smittad och sen är jag livrädd för att kanske smitta! Man kan ju fasen ha denna skit utan att ens veta om det! Nästa vecka ska jag kolla om jag har antikroppar kvar men jag tvivlar. Hur gör man 🙄 sitta ensam eller vara med familjen. 

Den 4 benta har som sagt varit försvunnen men nu smäll det till och huliganen befann sig i bokhyllan. Min bokhylla är svart. Bra kamouflage!


Trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Ja men precis. Jag fick ju min urostomi i dec förra året och detta skulle bli året när vi skulle ta igen en massa vi missat genom åren. Jo men så blev det ju verkligen. :P Och ja - håller med dig - detta virus är lurigt. Vi har precis haft det nu i familjen och jag hade inte märkt något på flera dagar i början om det inte hade varit för att luktsinnet försvann. Var helt pigg och opåverkad annars.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att höra av dig igen och grattis till Egon! Du låter lite piggare än i tidigare bloggar!Förstår att du har ångest över julen, det är det ju många som har. Man kan väl rent praktiskt fira jul (och träffa nära och kära ) lite senare i vår efter att man har börjat vaccinera?
    Hur du än gör så önskar jag dig och Egon en fröjdefull jul!

    SvaraRadera