söndag 20 december 2020

Söndagstankar

 Hej! 

Min nya kompis är lite svår flirtar. Men det är klart, det är ju helt nytt för honom. Han sover mest inne i sitt träd där han inte syns. Igår kom han fram lite mer på kvällen och valde att ligga högst uppe på trädet och kika. Jag gick fram till honom och han lät mig stryka honom lite. Men mitt i allt sköt han rygg och fräste så blev riktigt rädd. Jag började tro att han hade ont någonstans men fick lugnande råd och tydligen kan katter reagera lite olika. Trädet hade ju följt med hans förra hem och där känner han sig trygg. Jag kom in på hans revir. Har kollat lådan och det kommer ut från båda hållen, han äter och dricker och härjar runt på natten och river ner jultomtar 🙂 ska dock boka tid för kastrering efter helgerna. Jag hoppas det blir bra detta. 

Har inte varit ut genom dörren på flera dagar. Har så förbannat ont i mitt högra knä så det går knappt att stödja på. Kontaktat reumatologen men dom hänvisade till ortopeden eftersom jag har helprotes. Bad även om en spruta i axeln då jag inte får upp armen ens till örat så fått tvätta håret med en hand. Tog sin tid att få bort schampot. Fick till svar att vi tar knät först...vad fn har axeln med knät att göra?

Dom har gjort om bloggen och tycker den är mycket sämre! Det är jätteroligt när ni kommenterar och läser! 🙂❤ ni får gärna skriva vem ni är. Jag vet inte ännu hur jag gör när jag ska svara på era kommentarer 🙄

Nu läggs buksåret om mån, ons och fredag. Jätteskönt att det håller och får vila och jag får sova längre 🙂 har minskat på hemtjänsten till mån och fredag bara. Behöver hjälp med att ta ut sopor men går även själv med dom om kroppen är med i matchen. Sen kan jag inte vika stora lakan och lite trixit med att få på påslakanet. Sen städar dom varannan vecka med blandade resultat. Så jag känner ändå att jag klarar mer och mer. 

Har nu fått läkarbesöket till handkirurgerna i Umeå inställt tre gånger pga Covid. Hoppas verkligen att tiden jag har nu i januari blir av! Det går inte att beskriva så handikappade det är att ha så dåliga händer!

Har inte känt mig kry i helgen. Har blåsor och sår i munnen, rosslar och det kommer upp slem, lite febrig och allmänt off. 

Ha en fin ledighet ni som är lediga och en trevlig jul så gott det nu går i dessa Covid tider. Ska kolla antikroppar till veckan men har antagligen inga kvar.


Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar