lördag 22 mars 2014

andas hemma

Hemma på permis i helgen och det är så skönt! Sova i sin egen säng och ligga i sin egen soffa och kolla på sin egen tv och äta grillkorv när helst man vill. Snälla moster Anso och mormor handlade lite åt mig igår samt hämtade ut ett viktigt paket som höll på att åka tillbaka. Det var en hel lunta med journalanteckningar från Umeå som försäkringsbolaget ska ha. Dessvärre går en helg fort och måste åka tillbaka till Sunderbyn i morgon för vidare resa mot Umeå på måndag. Det ska bli intressant att se om dom har några nya fräscha ideer att komma med. Det blir nog knappast värre av att åka dit men hade helst velat stanna hemma. Är väldigt mättad på sjukhus just nu. Sen kom jag på att man kan få välja annan mat om man inte tycker om det som serveras i Umeå. Förra gången åt jag plättar med sylt och glass till minst ett mål om dagen. Dessvärre tål jag ju inte gluten nu så plättarna får nog vara denna gång :( synd. Är barnsligt förtjust i plättar. Jag och Anna J ;)

I natt höll jag på att döda Pico. Försökte strypa honom och kväva honom men inget hjälpte. Han lät högljutt ändå. Väldigt irriterande med ett envetet brummande då man ska sova. Jag får försöka tänka på att han faktiskt verkar hjälpa mig men nog är han rätt kinkig och protesterar högljutt om han inte tycker att allt är som det ska (täta förband) Just nu sitter jag vid datorn och Pico ligger på golvet under en tjock kudde och en filt. Hör honom ändå....

Hade hoppats på lite finbesök i helgen men verkar inte bli av. Synd för vet inte hur länge jag blir i Umeå. Vill inte hålla på att tjata heller. Alla måste få prioritera som dom vill.

Nu ska jag snart lägga mig i min renbäddade egna säng och sova gott. I morgon sjukhussäng igen.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar