söndag 1 februari 2015

Repris

Har inte orkat skriva på ett tag då jag på nytt är inlagd och inte mår alltför bra. Fick ta ambulans på måndag förmiddag och distrikts sköterskan som var hos mig för provtagning hjälpte mig. Hade väldigt konstiga symtom. Sluddrade då jag pratade, inget jag sa hade något sammanhang, var yr och hade ingen balans och var allmänt förvirrad

På akuten togs det prover där infektions värdet var 450! Man ska ha under 10. Dom flesta andra prover var också dåliga. Hamnade på ava några nätter och sen en natt på kirurgen för att slutligen hamna på infektion där reumatologen har två platser. Jag har aldrig tidigare varit så sjuk och i nuläge är jag sängliggandes med kateter för att jag helt enkelt inte kan stå :(

Min tidigare reumatolog som tyvärr bara jobbar nån vecka i månaden i sunderbyn och därutöver driver egen mottagning var upp till kirurgen för bedömning. Hon var rent chockad och sa att hon aldrig sett mig så dålig och hon har varit min läkare i ca 15 år. Nu verkar dom flesta kockarna i soppan fatta att det är skovet från helvetet som orsakar usla prover, feber och att alla leder fullkomligt brinner och att huden är så angripen att jag ser brännskadad ut. Kan varken använda fötter ben eller händer.  Bilder nedan.

Nu har dom satt in ett dropp jag ska ha tre dagar som ska påverka immunförsvaret positivt och därefter ska dom sätta in någon reuma medicin för jag kan inte ha det såhär längre. Ingen orkar åka in och ut på sjukhus och bara bli sämre för varje gång. Jag hinner vara hemma någon vecka och sen är det samma sak igen. Som det är nu klarar jag mig inte hemma så jag vet inte vad dom ska hitta på...Det har krånglat runt nu sen buk operationen i nov 2013.

Operation av såret, benet och allt det andra verkar dröja. Kirurgen sa

bestämt att jag absolut inte var i skick till någon operation och det kan jag nog hålla med om. Det jag förut kallat ledskov och smärta måste varit något helt annat. Önskar ingen att må såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar