torsdag 19 maj 2016

......

Ortopeden har tittat på knät idag och tanken var att tappa knät på ledvätska för att se om det fanns någon infektion. Man gör ogärna det eftersom man då kan föra in bakterier. Läkaren trodde inte att det var någon infektion och i samråd med kollegor från Umeå så togs beslutet att inte spruta knät i nuläget. Hoppas verkligen han har rätt!

Hålet i bukhålan har vätskat idag och ser inflammerat ut. En kirurg skulle titta på det i morgon. Magen är mer svälld och bråcket är stort som en handboll och situationen är snart ohållbar.

Det verkar helt omöjligt att få börja med den nya medicinen. Jag har lust att lägga mig ner i en säng och bara säga att gör vad fn ni vill! Jag är så fruktansvärt frustrerad och ledsen över att det aldrig vänder. Hur länge orkar man ta motgångar hela tiden utan att det inte snurrar runt tillslut?

Tror jag får åka hem i morgon. Nya prover och dom blir avgörande. Dom har satt in pencellin i vanlig ordning. Ska döpa om mig. Linda Pencellin Bäckqvist.

Har beställt en rysk salva som visst ska vara bra mot psoriasis. En kollega till Maria hade fått goda resultat. Värt prova! Kanske börjar tala ryska. Nä nu är det dags att sova.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar