tisdag 22 augusti 2017

Inte drukna

Försöker så gott det går att hålla näsan ovanför vattenytan men hela huvudet hotar med att explodera. Tankarna flyger runt och i ena stunden är dom i Manchester och i andra stunden är dom hos pappa och ledsenklumpen finns där i magen dag som natt. Jag måste härifrån nu. Något måste hända. Det är inte humant att låta någon vara på sjukhus i månader för att inga beslut kan tas.

Jag blir bara sämre i min sjukdom. Varenda led protesterar, t.o.m käklederna. Eftersom händerna är så angripna har jag bitit upp saker men det går inte​ längre. Jag vaknar av att jag rör mig för att det gör så ont. Jag behöver min medicin!

Tydligen ska jag göra en mindre operation på torsdag. Dom ska sätta in någon slags knapp under huden vid nyckelbenet. Man får sen dropp, antibiotika och prover tas den via den. Man kan ha den flera år om det ej blir infektion i den. Då den inte används så är den bara där vilandes. Har inte så stor koll men tror man får lite narkos innan. Denna knapp får man om man som jag är väldigt svårstucken och nålarna bara ramlar ut eller blir infekterade. Dom har varit emot detta då dom ej velat sticka i min hud men nu har dom inget annat val än att försöka då dom sju cvk:erna blivit infekterade eller bara lossnat.

Haft lite besök av Magnus och Sofia samt av Maria. Eva kollega skulle kikat upp igår men hade en mkt dålig dag med feber och ont. Måste säga att jag uppskattar att hösten är på ingång. Mörkt och tända ljus och ingen prestationsångest för att jag inte kan vara ute. Jag har bara sån djur abstinens! Jag Måste bara få klappa en hund, häst eller krama min kisse! Finns ingen bättre terapi!

Det finns verkligen personal som är på rätt ställe. Har varit så besviken på sjukvården och det är jag ännu men har även mött personer som verkligen ger av sig själva. Före helgen frågade en sköterska om hon skulle köpa en stock snus åt mig för hon skulle på Storheden 😊 hade inte ens nämnt snus. Av en annan har jag fått mat och prästerna som jobbar här är fantastiska och tagit ut mig och lyssnat till mina virriga dialoger.

Det som fattas nu är farmen och en travers. Heter det inte lyftkran? Den behövs i alla fall så jag tar mig upp till Pernilla. Någon som har en att hyra ut?

Nu middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar