lördag 2 september 2017

Farväl

Så satt vi där i kyrkan och det spelades vacker orgel musik och vi var där för att ta ett sista farväl av vår älskade far. Begravningen var jättefin, prästen fick fram vad vi ville han sagt och vi spelade jag ger dig min morgon...av Fred Åkerström som var en av hans favorit artister.

En träningskompis och Stefan som varit med måååånga år kom dit och hela pappas hus (grannarna) hade skickat en fin begravning krans. släkt söderifrån hade också skickat blommor och skickat en slant till Cancerfonden. Ann-sofie, mormor, och Eva kom dit och hade också köpt en jättefin krans som även var från Gunnar och Åsa.
Farfars fd kvinnas ( Gunvor) dotter och make kom också dit. Farfar dog för ca sju år sedan men pappa har hållit kontakten med Gunvor dessa år. Gunvor dig även hon för ca två veckor sedan.

Efteråt åkte vi till Magnus och Sofia och jag fick prata med Zambo som hörde och kände igen mig 😊 Han var lite rädd rullstolen men ville som ändå stryka omkring trots mkt folk och sökte ögonkontakt och pratade lite. Doriz hade växt mkt och är den som bestämmer. Tror hon i af det men det är bara Zambo som väljer sina strider 😊

Det är så många som lämnar livet just nu. Det har varit begravningar väldigt tätt. Det börjar bli ont om sittplatser där bland molnen. Det var väldigt jobbigt att vara hemma på permission och utan Eva hade det aldrig gått. Hon fick agera personlig assistent. Höll på att varken ta mig upp eller ner för trappen och inomhus med rullstolen var en mardröm. Alla möbler var för låga så tog mig knappt upp eller ner. Hade så jäkla ont hela tiden och hade ej fått med mig nog med smärtstillande. Som tur var fick jag tag i tre morfinet letter av alldeles för låg dos men tror dom hjälpte lite i af eller så tog sorgen över.

Skulle ju möta upp killen som ska låna lgh men Eva fick skjutsa mig till sjukhuset i stället och åka tillbaka till lgh och möta upp H för kontraktskrivning och nyckel utlämning. Det Känns lite konstigt att ha sina saker och sitt hem utlånat. Bra dock att få in lite extra pengar. Nu middag.

2 kommentarer:

  1. Så fint ni ordnar! Stor kram från Anna och M

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har Linda! Tack för att du delar med dig!
    / Laila

    SvaraRadera