lördag 1 maj 2021

🙁

 Just nu kĂ€nns livet ganska trist och orĂ€ttvist. Efter ytterligt ett besök pĂ„ akuten fick jag svar pĂ„ varför jag har sĂ„ VANSINNIGT ont i ryggen/svanskotan. Har 3 benbrott i trakten runt lĂ€ndrygg/svanskotan. Det gĂ„r liksom inte att beskriva hur förbannat ont det gör! Inget smĂ€rtstillande hjĂ€lper. Jag har fĂ„tt ta in rullstolen och kan endast förflytta mig till och frĂ„n den till ex sĂ€ngen. Kan inte ta ett endaste steg och kan inte rulla Ă€ndĂ„ fram till toastolen. Är ca 2 steg ifrĂ„n. FĂ„r liksom slĂ€pa/dra benen efter golvet och samtidigt avlasta sĂ„ mkt som möjligt med armarna men 2 steg Ă€r vĂ€ldigt lĂ„ngt dĂ„ man inte kan ta ett endaste steg. Sen skjuter det ut en smĂ€rta som inte gĂ„r att beskriva. SĂ„ jag kan inte göra mkt annat Ă€n att sitta och ligga. Min tillvaro just nu Ă€r vĂ€ldigt trĂ„kig. Det kĂ€nns bara sĂ„ förbannat orĂ€ttvist att detta ocksĂ„ skulle hĂ€nda. Jag tycker verkligen att det Ă€r min tur att fĂ„ mĂ„ bra men tydligen inte. Det kĂ€nns bara förjĂ€kligt! Dessutom fick jag brev frĂ„n UmeĂ„ och ska vara dĂ€r 11/5 för att trĂ€ffa alla inblandade i min nackoperation för att opereras den 24/5. Ringde dit och berĂ€ttade lĂ€get och sköterskan skulle framföra det till ansvarig lĂ€kare. FĂ„r sĂ€kert besked pĂ„ mĂ„ndag. KĂ€nns inte som att jag pĂ„ allt jag redan har ocksĂ„ ska operera nacken och smĂ€rta och rehabilitering. Det blir liksom alldeles för mycket! 🙄

Det kÀnns ganska ledsamt och trÄkigt att ingen ringt för att frÄga om jag behöver hjÀlp med nÄgot. Eller kanske komma förbi en svÀng och surra lite. Alla vet att jag inte kan göra nÄgonting just nu och ugglar hÀr inom 4 vÀggar. Har insett att man Àr ensam dÄ det verkligen gÀller. Var Àr alla dÄ?

Ska börja ta hemleverans av fÀrdiga portioner. Man fÄr en matsedel och sen kan man vÀlja det man vill. Det gÄr inte att laga mat nu. Ska prova i allafall. Det Àr sÄ frustrerande att se hur lÀgenheten förfaller. Har utökat hemtjÀnsten lite men dom hjÀlper bara till med vissa saker. Att man kan vara sÄ sugen pÄ att dammsuga...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar