tisdag 16 november 2021

karusell

Åkte hem från ortopeden I fredags som såklart var mkt skönt. Tror Egon hade saknat mig lite. Måste dessvärre åka hit varje dag för att få antibiotika intravenöst. Dom har odlat i såret på halsen och där fanns icke välsinnade bakterier. Det är lite ovisst hur det blir efter dessa 10 dagar och söndag är den sista. Fhv får jag någon antibiotika I tablettform. Måste sedan ta antibiotika I tre månader för att det säkert läkt ut. Är oturen inne så kan infektionen liksom äta sig in i plattor och material man opererat in. Det är något jag är otroligt rädd för!

Jag är bara så himla ledsen och frustrerad. Så länge som jag tar antibiotika får jag inte ta remicade. Remicade är det dropp jag får var 5e månad för min reumatism. Jag behöver det så väl! Tror aldrig jag har haft mer elakt skov. Jag kan knappt vända mig på nätterna och får ta morfin och voltaren för att ens kunna kliva ur sängen. Reumatologen har bara sagt att jag ska höja cortisondosen och.vill inte äta cortison! Mitt blodsocker åker i höjden och har väldigt svagt skelett, dessutom sväller man som en strandad padda och man vill gärna äta typ vadsomhelst. I mitt fall är det ännu bra att matlusten är bättre då jag ätit extremt dåligt och tappat många kilon. Det var tur att jag har att ta av. Eftersom jag har ett elakt skov är proverna dåliga. Läkarna vill helst att jag ska ligga inne pga nåt värde som inte är bra. Jag vägrar dock. Försöker förklara att crp är högt pga skrovet medans läkarna jagar infektioner. Väldigt frustrerande! Har under 3 dagar tagit högre doser cortison och då har såklart värdena blivit bättre då inflammationen dämpats något. Detta tar läkarna som att antibiotikan fungerar 🙄 jag blir gaaalen! Jag gissar på 80% ledskov och 20% infektion.

Så är inne I en jäkla karusell igen. Är så fruktansvärt trött och orkar ingenting. Min lgh håller på att förfalla och det är hemskt att inte kunna städa själv! Får tvinga mig till sunderbyn och orkar sen inget mer. Jag håller på att bli världsmästare på serietittande. Jag är bara så förtvivlat less och ledsen på min situation. Orkar inte träna eller ens gå på affären. Beställde mat från Willys som kommer i kväll. Handlade högrev och annat till köttsoppa. Hur fn ska jag ens kunna skära köttet? Vill verkligen ha köttsoppa med mycket klimp! Det får bli min sista måltid om jag någonsin får välja det. Det känns som att det enda jag gör är att kämpa mot sjukdomar. Det är liksom bara att släcka bränder. Har massor av saker jag borde ta tag i men hinner inte. Typ tandläkaren,  gyn, fotvård, ögon, träning mm mm.

På torsdag till veckan ska jag på konsultation ang buksåret i Göteborg. Vet inte ens hur jag ska ta mig dit...Måste ringa runt i morgon. Antar att det blir vanligt flygplan. Ska vara där kl 15 så vet inte ens om jag kommer hem samma dag. Spännande 🙄

Nu ligger jag i sängen på ortopeden och väntar på droppet och provtagning. Fick just lite äkta sjukhuskaffe. 

Ha en fin dag!


1 kommentar:

  1. Men Linda! Hoppas och tänder ett ljus för dig med en bön om att din väg må gå dig till mötes😍

    SvaraRadera